Dåligt minne

• Trådstartare Trådstartare bifteksupernova
  • Start datum Start datum
B

bifteksupernova

Guest
Dåligt minne
Lite fel forum kanske, men.

Jag glömmer bort saker skitlätt. Missade samtal, vad jag ska köpa i affären, att göra läxorna ( inte själva innehållet dock, bara att göra dom ) och sånt. T.ex. så hörde jag en bra låt i en film, som jag hade hört förut men inte har kvar, så jag skrev ner låtnamnet. Detta var på eftertexterna i filmen, så när jag hade gått till datorn hade jag glömt vad låten hette och att jag hade skrivit det i handen. Jag kom på det när en kille på msn skrev till mig som har liknande musikstil. Hjälp.

Jag är lite av en hypokondriker också.

Dåligt minne
ät mycket fisk eller omega 3 tillskott. Det är bra för hjärnan. Du kan även träna upp din hjärna med hjälp av utmanande saker som korsord eller suduku

Senast ändrad:
Dåligt minne
Sov ordentligt, ät ordentligt, drick inte alkohol, rök inte (DUH!), kolla inte för mkt på tv utan skaffa mer stimulerande fritid/hobbies har du ändå problem kan det var läge att gå till läkare och kolla så det inte är något fel.

Dåligt minne
den där beskrivningen passar bra in på mig också haha..kan t.ex ställa nånting framför dörren för att jag ska komma ihåg att ta med det. men när jag går ut sparkar man till den med foten och glömmer den hemma

Dåligt minne
Har samma problem!
Glömmer att jag pratar med folk i telefonen och kopplar bort hörseln när dem spammar mig med "hallå, nån där?" "Hallå?!?!?" osv... Sen när man hör av dom nästa gång frågar dom varför jag har ringt o inte sagt nåt.
Har haft mycket dagdrömmar-problem i min skolgång också, vissa lektioner sitter jag bara och drömmer om allt möjligt. Håller mig i min egen värld säkert en kvart innan jag kommer på mig själv. Många lärare tar upp det i mina utvecklings-samtal att jag måste tänka på att inte drömma.

Verkar inte finnas något sätt som hjälper mig :(

Dåligt minne
felix sa:
woorheim sa:
låt pipan ligga i byrålådan 2 veckor så märker du nog skillnad ska du se
nää, tbc lägger sig i kroppsfettet så du måste vänta typ minst några månader...
jo men om han lägger bort pipan i någon vecka och tränar skiten ur sig så han för bränner massa fett å kommer han nog slippa problemet snabbare men risken är att han kan få några feta dyng-nojjor medans han är på gymmet! :P

Dåligt minne
nillen sa:
felix sa:
woorheim sa:
låt pipan ligga i byrålådan 2 veckor så märker du nog skillnad ska du se
nää, tbc lägger sig i kroppsfettet så du måste vänta typ minst några månader...
jo men om han lägger bort pipan i någon vecka och tränar skiten ur sig så han för bränner massa fett å kommer han nog slippa problemet snabbare men risken är att han kan få några feta dyng-nojjor medans han är på gymmet! :P
chacha felix, THC. Och du går ju inte och är bäng fram och tillbaka i flera månader för att du har puffat lite skumtomte. Närminnet försämras men kommer tillbaka efter 2-4 veckor. Sen lägger sig det inte alltid i kroppsfettet utan endast när du lagrar (när du ätit för mycket och går upp i vikt) kroppsfett while puffin så att säga.

Dåligt minne
loldogs-funny-dog-pictures-im-seriousthis-is-my-serious-face.jpg

Dåligt minne
Läs boken Den översvämmande hjärnan av Torkel Klingberg. Du finner den tex här: http://www.bokus.com/b/9789127114081.html

Hade inte klockan varit halv fyra så hade jag kanske orkat förklara lite mer, men det gör jag inte nu. Så läs den, då kommer du att vara lite klokare angående det här med ditt taskiga minne..

Tillbaka
Topp