Där rök ett silver! OS

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 80259

Guest
Där rök ett silver! OS
Någon som kollar OS? Anja hade silverchans och crashar på sista hoppet! 60m luft!
Och Marion Rolland som körde innan föll fem meter efter start, oerhört pinsamt!

Senast redigerad av en moderator:
Där rök ett silver! OS
Det är frågan om det inte var mer på gång där, kanske inte guld men hon hade lätt tagit igen mer

Där rök ett silver! OS
Vann hon?
Hon gled ju in i mål såg de ut som. 400kg knubbsäl i glidig outfit, lär ju gått fort.

Där rök ett silver! OS
marion rolland var ju det roligaste jag sett. hann inte mer än reagera på att hon måste vara den enda i världscupen som har större lår än anja innan hon ramlade.

fruktansvärt tråkigt för anja förstås, vansinnig krasch! man får vara glad att hon klarade sig, men synd på medaljen!

Senast ändrad:
Där rök ett silver! OS
kollade klippet lite mer på youtube nu, hon trycker inte ens ifrån utan dämpar i uthoppet så mycket det bara går och ändå flyger hon så insane mycket! tokig bana!

Där rök ett silver! OS
tog inte lång tid innan det kom en tråd,men synd iaf.

men lite småcoolt var ju de där med åkaren före xD

Där rök ett silver! OS
felix sa:
kollade klippet lite mer på youtube nu, hon trycker inte ens ifrån utan dämpar i uthoppet så mycket det bara går och ändå flyger hon så insane mycket! tokig bana!
Det där var inte att dämpa. Det kallas bakvikt. Att hon lyckas komma tillbaka och landa på fötterna är för mig obegripligt. Syntes dock inte såväl på youtubevideon.

Där rök ett silver! OS
Det är rätt synd, typ bästa alpina åkaren vi har...

Och självklart så är youtube värdelöst och låter alla bolag ta bort klipp bara för att det har med os att göra. (Videon från youtube är borta tog typ 30 min...)

Där rök ett silver! OS
Blackriverpaint sa:
felix sa:
Det där var inte att dämpa. Det kallas bakvikt. Att hon lyckas komma tillbaka och landa på fötterna är för mig obegripligt. Syntes dock inte såväl på youtubevideon.
Nej det är sant, det är inte hon som dämpar men det är ändå ett dämpande uthopp... jag tror att med en stående position kunde hon flygit ännu längre. Fast är ingen expert och förstår inte ens hur hon kunde flyga så jävla mycket nu heller.

Där rök ett silver! OS
felix sa:
Blackriverpaint sa:
felix sa:
Nej det är sant, det är inte hon som dämpar men det är ändå ett dämpande uthopp... jag tror att med en stående position kunde hon flygit ännu längre. Fast är ingen expert och förstår inte ens hur hon kunde flyga så jävla mycket nu heller.
En anledning är att det går i typ 100 knyck...

Där rök ett silver! OS
klanton sa:
felix sa:
Blackriverpaint sa:
En anledning är att det går i typ 100 knyck...
I vanliga fall dämpar de hoppen så mycket de kan men flyger ändå ca 40 m just av den givna anledningen att det går drygt 100 km/h... Men i detta fall kommer hon lite långt ner i svängen innan och blir då sen till porten vid hoppet.. På så sätt får hon en kompression i kroppen precis innan hoppet och kommer in i hoppet med rejält böjda ben utan att hinna dämpa uthoppet så mycket som behövs.. hela åket finns på svt.se/play.

Där rök ett silver! OS
Marion Rolland föll strax efter starten eftersom hon på något vänster lyckades slita av korsbandet. Vet inte om det är särskilt mycket att skratta åt...

Där rök ett silver! OS
tompan14 sa:
Marion Rolland föll strax efter starten eftersom hon på något vänster lyckades slita av korsbandet. Vet inte om det är särskilt mycket att skratta åt...
1. Det visste nästan ingen när man skrattade, man trodde hon fummlat.
2. Ändå jävligt roligt HAHAHA :D

Där rök ett silver! OS
tompan14 sa:
Hon föll ju inte för att hon skadade sig utan drog av bandet i fallet.

Jag själv låg på golvet och rullade i skratt när det hände.

Där rök ett silver! OS
MattiasSt sa:
tompan14 sa:
Hon föll ju inte för att hon skadade sig utan drog av bandet i fallet.

Jag själv låg på golvet och rullade i skratt när det hände.
Vilken jävla förlorare som torska korsbandet på det fallet. Både hon och Anja skulle nog må bra av att kapa 15 pannor.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp