Dark Grey eller grey iridium polarized?

M-agne

Medlem
Tja , vilken lins är mörkast ? dark grey eller grey iridium polarized ?
På hemsidan ser dark grey mörkast ut , men är de nån som vet hur dom ser ut irl ?

jag tror grey iridium är mörkast, i vilket fall som helst är den bäst! dark grey är typ budget modellen av grey iridium

Den heter enbart Grey polarized, just för att den saknar iridium-behandling (spegelbehandling).

Dark grey är samma lins men utan polariserad-behandling - en budgetvariant.
Skillnaden är alltså att den polariserade har ett polariseringsfilter som helt tar bort bländande reflektioner.

Grey polarized kostar ca 1200kr
Dark grey runt ca 400kr
(till oakley splice)

J

CookieMonster sa:
hur bra funkar dark grey till kvällsåkning? någon som har erfarenhet?
eftersom den är gjord för dåliga ljusförhållanden så skulle jag vilja säga att det är under just kvällsåkning som den fungerar som bäst!

Sök i forumet. Jag har svarat på detta förrut. Och nej, varken dark grey eller grey plz. är lämpade för dåliga ljusförhållanden eller kvällskidåkning.

Om man ska ha en praktisk lins ska man absolut inte köpa Grey polorized. Har den själv och den är värdelös i dåligt väder, ser inte mycket när det är monligt. Och sen när klockan närmar sig 2-3 på en januaridag kan man inte ha på sig glasögon. Det är vad jag tycker... MEN (tony erwing) den är extremt snygg. Mörkare än dark grey eftersom den inte släpper in solljus. Så om det är finväder ute så ser den ändå svart ut, medans dark grey ser, jaa, inte lika svart ut.
Beror som sagt på vad man är ute efter.

Tycker tvärt om.

Min Grey Polarized-lins (splice) fungerar utmärkt i alla väderförhållanden (i allt från klarblå himmel i juvass till mulet och regn i stryn - dock inte testad vid kvällsåkning, då är den nog inte bäst lämpad). Har faktiskt använt den före min H.I. Yellow Iridium vid dåligt väder.

Riktigt glad att jag bytte upp mig från en vanlig Black Iridium-lins – den passar in bättre i era beskrivningar (enligt mig, än så länge), skön vid ljusa dagar, men förjävlig vid skugga/mulet.

Tillbaka
Topp