Davos, boende och skibummar mm.

Powderaddicted

Ny medlem
Tänkte bara höra om det är folk som varit i Davos och har lite erfarhet av boendekostnader och vart man kan få tag i långtidsboende? Jan-Mars är det tänkt vi ska vara där eller så länge pengarna räcker...

Sen undrar jag även om det är fler sköna skibummare som ska ner dit eller i trakterna av Davos?

Btw har hört att alperna väntas få en kanonvinter i år...

Boende:
- Medellang tid: snacka med turistbyran
- Verkligt lang tid: www.alle-immobilien.ch

Kanonvinter:
Ja, det ser atminstone bra ut. Var i Davos i helgen, 50cm i dalen, 150 pa toppen, underbar snökvalisort. Tyvärr blaser Föhnen idag och vi har +18 grader nere i Rhendalen. Rena rama döden för snön. Som tur är ska vintern komma tillbaks nästa vecka.

MVh
Daniel

Så du är redan där nere? Nice:D Antar att man kan få bästa priser hos privatpersoner? Så de är ju dem man vill åt. Ska kolla lite på det där tipsen du gav mig.

Mvh
Tobbe

Ja, jag bor här aret om och jobbar som projektledare i bilindustrin. Rätt schysst, faktiskt.

Du kan ju höra av dig till Davoser Zeitung. De har ingen hemsida (är under uppbyggnad, http://www.budag.ch/) men de har följande kontaktuppgifter:

Tel. +41 (0)81 415 81 71
Fax +41 (0)81 415 81 72

davoserzeitung@budag.ch

MVH
Daniel

hej,bor-i-alvaschein-varken-bokstave-efter-L-eller-nellanslagfunka-ber-o-ursäkt-för-det.-Alvaschein-ligger-tre-kvart-ed-bil-från-davos-är-en-liten-by-utan-nåt-alls-föruto-typ-100-invånare-en-det-ligger-bra-till.-10inuter-till-lenzerheide-därfinns-ingen-park-att-tala-o-en-bra-offpist-och-sen-har-du-Savognin-10inuter-laax-på-en-halvtia-trekvart-st-oritz-ino-60inuterca-iaf-finns-alltid-öjlighet-att-såva-över-där-i-alvaschein-själv-har-jag-det-so-slags-bas-bara.---förontakt-skicka-e-ail-till-3rdoff-at-bropriority.brosto-ochså-bokstaven-tillhöger-o-n!-och-till-slut-co..---detta-senast-innan-7.jan-sen-postar-jag-nog-nytt-inlägg-ed-schweiz-tel-nr-och-sånt.

Tillbaka
Topp