Davos eller Flims Laax?

annachard

Ny medlem
Davos eller Flims Laax?
Hejsan!

Det har blivit hög tid att ta tag i det angenäma bekymret om var vi ska bo i vinter. Efter två år i Kanada är visumen slut och Alperna står på tur! Vi skulle gärna hitta ett ställe där man kan tänka sig att stanna kvar över nästa sommar som erbjuder klättring, forspaddling och MTB sommartid. Baserat på de kriterierna har vi därför börjat snegla på Davos och Flims Laax. Är det någon som har erfarenhet av båda orterna och kan slå ett slag för någon av de två? Välkomnar givetvis andra förslag också!

Tack för hjälpen!

Senast ändrad:
Davos eller Flims Laax?
Davos!!
Baserat på vinterförutsättningarna......
(Har ingen aning om hur det är med parker)
Sommartid får någon annan svara på.

Davos eller Flims Laax?
Förtydligande/motivation: Jag tyckte åkningen i Flims/Lasx kändes platt och oinspirerade eller så hade jag bara en dålig dag när jag var där. Davos har många fina berg, sitter ihop med Klosters och det är inte fel att åka till Arosa/Lenzerheide som ligger hyfsat nära....

Senast ändrad:
Davos eller Flims Laax?
Hawk100: jag ser att jag totalt glömt att svara på dina inlägg: tack så mycket för dina svar!
Valet föll slutligen på Disentis (för att jag fick jobb där) med möjlighet att åka i resten av Surselva + Lenzerheide - blir förhoppningsvis kanon! Ha en fin vinter!

Davos eller Flims Laax?
Grattis! Låter ju hur bra som helst!
Hade gärna bytt med dig! Disentis finns med på "att göra-listan" men ännu har jag inte kommit dit. Hoppas du även hinner testa alla andra bra orter kring Chur, som är märkligt okänt/obesök bland oss svenskar.

Ha en bra och snöig vinter!

//H

Tillbaka
Topp