De här grabbarna vet allt om alla priser.UTTER

• Trådstartare Trådstartare jjosefsson
  • Start datum Start datum
J

jjosefsson

Guest
Utter har osannolika 189 inlägg i samma tråd,
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Han har järnkoll på alla begpriser.

Inte långt efter kommer trådskaparen PNyberg med 143 inlägg

De får se upp med bubblaren simonthyrb. 124

Är inte de tillgängliga finns det en hel del andra som verkar ha bra koll som ni kan fråga
DustinDan 26 st
Lee-nus 136 st
LJ76 87 st
MountainMan
Tompan14 22 st
jarle
Hasse_lindborg
Nojlas
Linder
Pillard
Heinz_p
I det här gänget finns det enorm kompetens vad skidor ska kosta.
Hoppas att inte någon annan känner sig trampad på tårna för att de inte är omnämnda

Senast ändrad:
ar jag pa femte plats? kanns jobbigt att vara sa nara toppen och inte na riktigt anda fram!

Att någon orkar sitta och räkna igenom det här... Du skulle ha kunnat löst världssvälten, ögonshoppat skidor eller nått annat konstruktivt under den tiden.

Det kan väl ändå inte stämma att jag ligger på topp-10 placering i den tråden?
Men om det är på detta viset så har jag ett förslag till dig Lee-nus, träningsläger!
Vi åker till en ort med riktigt bra afterski, ställer oss utanför och bedömer skidorna som ställs i skidstället. Väljer vi bara rätt ort så borde vi kunna få en 200-300 prissättningar per dag!

Va fan, nu får ni ta och lägga på ett kål. Ge mig en fight!

Sen till herr Josefsson, lite butthurt från en omnämnade i sagda tråd eller bara lite för mycket tid till övers? ;)

Senast ändrad:
HaHa, För mycket tid!
Vad har det tagit dig i tid att skriva alla 189 inlägg.
Lågt räknat säkert 2 hela arbetsdagar om man räknar tid för skrivande och research

Utter sa:
Va fan, nu får ni ta och lägga på ett kål. Ge mig en fight!

Sen till herr Josefsson, lite butthurt från en omnämnade i sagda tråd eller bara lite för mycket tid till övers? ;)
Yikes! Dags att sätta fart. Har legat lite på latsidan i det sista. Jag skyller på skola som inte missköts nog :P

Men är jag riktigt snabb nu efter examen så kan jag nog klämma till med ett par pricecheck sessioner. Jobbar ju på skidbutik och har en ok översikt på priser på 11/12 skidorna. Dags att börja finna formen i bedömning av 12/13 skidorna så man verkligen kan ge utter på nöten in the long run!

jjosefsson sa:
HaHa, För mycket tid!
Vad har det tagit dig i tid att skriva alla 189 inlägg.
Lågt räknat säkert 2 hela arbetsdagar om man räknar tid för skrivande och research
Det tar inte så mycket mer än 2 min att se en annons, surfa in på S-C, och sedan länka i tråden. Inte ens en hel arbetsdag m.a.o.! Dock en jäkligt produktiv arbetsdag!

Jag är själv ganska nöjd att jag lyckats hålla mig borta från allt pricecheckande...

Räknade igenom lite lätt och konstaterade att jag hamnade runt 30-35 inlägg av blandad kompott i tråden (jag blev lite ledsen). Jag inser nu att jag har mycket jobb att göra för att bli lika duktig som vissa andra på prissättningar. Jag tackar dock å det ödmjukaste för att jag har blivit listad bland dessa härförare.

Men framför allt så har jag sjukt mycket jobb framför mig när det gäller att införskaffa den oerhörda disciplin och tålamod du innehar jjosefsson. Jag är djupt impregnerad av din beslutsamhet.

Kanske är dags att FR-TV startar upp igen och dessutom har ett plus-del i varje avsnitt? Vem ska isf utses till FR's egna Sverker Olofsson?

Jarle;
Jag kan ta på mig rollen som programledare, om jag får ha en expertpanel att fråga. Istället för tunna, så kör vi en fet lavin. Jag skulle vilja köra programmen iförd min Star Wars -mask och ett par Intersport-tubsockar.

Jag tänker mig ett "domstols"-upplägg. En panel och en domare, sedan tar vi in alla som, enligt vårt eget tycke, tar ockerpriser. Vi förklarar vad som är fel, talar personen tillrätta och statuerar exempel på löpande band.

Jag tänker mig en blandning av "Judge Judy", "Plus", "Band of Brothers", "Fångarna på fortet", "Gladiatorerna" och "Mupparna". Utmanare redo?! Gladiator redo!? Sumo! Slå i gong-gongen!

Vi behöver alltså;
1 styck sur tant.
1 styck tjack-farbror med ett superöga för kvalité.
2-3 styck fallskärmsjägare.
2-3 styck starka och modiga män och kvinnor som ser ut som män.
1 styck lill-gammal grön groda.
1 styck dampad dalmas
1 styck sumobrottare

Frivilliga! Kliv fram! Det blir ett äventyr.

Senast ändrad:
Saaatan! Jag fick en känsla av att jag glömt något litet precis när jag postade inlägget.

Tilläg:
2 styck klämchecka dvärgar.

Utter sa:
"lite" butthurt räcker inte långt. Stora, öppna sår, uppenbarligen.

Den här tråden är ett strålande bevis på att "Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?""-tråden och insatserna som görs i den fungerar och sticker i ögat på de som har vant sig vid att lura okunniga och ta ut överpriser på begagnatmarknaden.

Tack till alla aktiva i "Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?""-tråden.
Ffa Utter. ;)

-snö
/r

äsh! Det är ju en bra tråd, är dom andra platserna förutom top2 i ordning eller är det random :D

Senast ändrad:
Lee-nus sa:
Jarle sa:
Du glömde dvärgarna! Utan dem är fångarna på fortet ingenting!
JA! Har vi några jävligt korta människor här på forumet?! :)
shortpeople09.jpg

Kan upplysa att de andra platserna inte är i ordning.
Tog mig ca 45 minuter att gå igenom tråden
Tittade på Uppdrag Granskning med Janne Josefsson under tiden.
Har säkert missat någon prisjägare

Senast ändrad:
Ja varför betala 4500 för ett par begagnade skidor när man får ett par nya för samma pris?
Är man snål då eller bara realistisk?

Samma som goggles, varför köpa ett par för 2000 när man kan få samma för 1400? :P

Senast ändrad:
Annoserar aldrig på Freeride, Har aldrig haft någon annons här.
Har ej aldrig köpt något på Freeride.
Däremot kan jag betala ett litet överpris om jag väldigt gärna vill ha en speciell sak.
Känner faktiskt till personer som ibland vill ha äldre modeller för att den har någon speciell egenskap.
Således är det inte som Jibberisch tror att jag har blivit illa behandlad.

Senast ändrad:
Har visst retat upp hela etablisemanget här på Freeride.
Inser att allt jag kommer skriva i det här forumet i framtiden kommer att nagelfaras i minsta detalj.
Inlägg efter 20.00 räknas inte för då kan jag vara påverkad av alkohol.

Senast ändrad:
jjosefsson sa:
Har visst retat upp hela etablisemanget här på Freeride.
Inser att allt jag kommer skriva i det här forumet i framtiden kommer att nagelfaras i minsta detalj.
Inlägg efter 20.00 räknas inte för då kan jag vara påverkad av alkohol.
Absolut inte! Roat är den korrekta benämningen :)

Tillbaka
Topp