De här med goggles?

skidor2

Ny medlem
De här med goggles?
Har nyligen insett att det är olika goggles för olika väderlag som gäller :D och då undrar jag vad delar men in väderlagen i ? Soligt , molningt?

Hur gör ni som har goggles efter väder, byter ni bara glaset eller hela googles?

Om man nu har "rätt" goggles betyder det att man inte behöver bli överraskad av bumps och sådant som i alla fall jag kan ha stora problem med att se?

De här med goggles?
Mörkt väder - ljus lins
Ljust väder - mörk lins

Jag tycker att oakleys goggles har bra linser!

Hur brukar vädret se ut runt om i världen?
Här uppe i norden vet man ju aldrig vad man får.

Ser det likadant ut i Alperna?

De här med goggles?
Spegellins soliga dagar, gult/klart/rosa dagar det är dålig sikt. Blått på kvällen!
Byter lins efter sikt. Har en mörk spegel och ett helt klart till mina äckliga Dr Zipe och det klarar man sig ganska okej på.
Till mina Scott Witness har jag bara originallinsen än så länge, är hyffsat allaround, men inte alls rolig i flatljus och brutal snöstorm.

De här med goggles?
Okej, när det gäller googlar kör jag bara på oakley, över bra!

Byter dock lite från olika beroende på väder, jag byter mellan ett par med black iridium (helt klart bästa linjen) och ett par persimon. det funkar kanon bra för mig..

visst kan man bara byta glas också men det är lite meck och eftersom det kostar så lite mer att köpa 2 helt olika så är de värt!!!

De här med goggles?
Det absolut bästa är att investera i ett par bra googles, med två olika linser (minst).
Själv har jag ett par crowbar med en blue irridium lins, en orange lins och en svart!
Att det skulle slita på googlesen är inte sant, inte enligt min erfarenhet i varje fall! Har byt lins ett flertal gånger och aldrig märkt någon skillnad!

De här med goggles?
skidor2 sa:
JL76 sa:
Jag skrev det igår och jag skriver det igen som en rabiat rättshaverist tills ni slutar! GOGGLES!
http://www.google.se/images?hl=sv&s...=Sök+bilder&gbv=2&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
ser det där ut som skidglasögon?
Vad försöker du säga, att det inte heter googles ?:)
Eh, ja det har inte hetat och heter (inte än iaf) googles. Google är en sökmotor, testa skriv goggle respektive google i sökfältet så får ni se...

De här med goggles?
JL76 sa:
skidor2 sa:
JL76 sa:
Jag skrev det igår och jag skriver det igen som en rabiat rättshaverist tills ni slutar! GOGGLES!
http://www.google.se/images?hl=sv&s...=Sök+bilder&gbv=2&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
ser det där ut som skidglasögon?
Vad försöker du säga, att det inte heter googles ?:)
Eh, ja det har inte hetat och heter (inte än iaf) googles. Google är en sökmotor, testa skriv goggle respektive google i sökfältet så får ni se...
Ja då fattar jag, felstavning det är korrekt. Trodde du syftade på att de inte heter goggle, utan något annat. Jag lyckades ju i rubriken iafall :cool:

Senast ändrad:
De här med goggles?
Alltså det är helt ok att stava fel ibland, jag gjorde det rejält senast imorse så tro inte att det är det jag är emot men här lyckades du och andra konsekvent stava det fel 2-4 ggr i varje inlägg och då blir det störande

Undrar om ungarna idag dessutom uttalar det "gooogels" istället för det korrekta "gåggels", hörde en gubbe säga fel häromdagen men de säger ju "whooooper" på Burger king också...

Senast ändrad:
De här med goggles?
Tänkte jag kunde bumpa tråden då jag har en fråga.

Jag ska köpa nya goggles bla bla inte mer än 1500kr bla bla bla som är bra allround.
VILL INTE hålla på och byta lins hela tiden.

Tack!

De här med goggles?
De här med goggles?
Jo pink iridium verkar ju bra, vr50 emerald och G30 verkar även dem bra.

Men har inte sett många såna, "sällsynta"?

Säljs dessa linser i crowbars/splice? För det blir alldeles för dyrt att köpa crowbars/splice och en lins för 700-1000kr.

Senast ändrad:
De här med goggles?
Julander-ATSP sa:
jag har en helsvart och en "hel ingenting" alltså helt genomskinlig. funkar finafisken och bara byta mellan dem i olika väder.
Men det har inget smidigt system som smith eller ? Finns det risk att man får bryta så man tar sönder något om det görs ofta ?

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp