Debatt...?

stefan_ryden

Ny medlem
Debatt...?
Kommer även Freeride att drabbas av denna censur? Johan? nån som vet nåt?http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,137738,00.html

Debatt...?
Lite snårigt det där med yttrandefrihet, rasism och det "nya" mediet Internet. Tror dock att det gärna sätts prejudikat inom mediabranschen genom att dyka efter Aftonbladet, SvD, TV4 och Expressen (DN är så tråkigt piss-sossekorrekta så de kommer undan för det mesta).

Men skulle det dyka upp nån jevvel här på freeride och uttrycka typ nazistiska åsikter och johan inte hinner lyfta bort det innan någon polisanmäler det hela - då kan nog det kokta fläsket vara stekt. Kan misstänka att AB inte tog bort inläggen fort nog faktiskt, dvs ingen som satt och läste igenom vad som sades "hela tiden".

Därför är det ju allas vårt ansvar som deltagare i denna debatt att hålla politiskt korkade element (eftersom det är inom denna nisch problemen uppenbarar sig) kort eller helt borta. Det är ju det minsta vi kan göra för att hjälpa Johan. Dock tror jag risken för att vilsna skinnskallar skulle våga ge sig in i en brantåkardebatt är väldigt, väldigt liten. Men kommer de är jag redo - påläst å klar.

Sen att jag blir censurerad personligen emellanåt är ju mest festligt, det är ju inte lätt att ALLTID hålla sig på rätt sida det sedliga och lämpliga - mkt enklare att hålla sig på rätt sida det humana.

Tillbaka
Topp