dec-mars eller januari-april?

PeeGee

Medlem
Hallå i rutan!

Tänkte säsonga till vintern någonstans i österrike. Hellst vill jag åka från 1dec tills snön tar slut. Men min budget täcker förmodligen inte 5 månader, tippar på 4 :). Och min fråga är då vilket som är bäst, skippa december eller skippa april?

Peace

skippa December, brukar ändå inte vara så mycket snö runt den månaden. Dessutom är det skönt med glassåkning i april.

Nästan det jag anade =) Men problemet är att jag ännu inte fixat boende än. Plan B är att bara åka ner och hoppas på det bästa. Känns lättare att hitta boende i början av dec.

Tja man.
Jag går i exakt samma tankar som du gör. Känns som att det borde vara lättare att hitta boende i början av säsongen som du sa men fan det borde ju ändå vara hyggligt lätt att kunna hitta något mitt i vintern också? Känns bara grått trist och kallt i decemeber... Någon särskild ort som du tänkt lite extra på? Hur ser budgeten ut som du lagt upp för 4 månader? Hur mycket cash räknar du med?

Mvh Marcus

Nja ingen särskild ort, är lite inne på Zermatt just nu. Österrike eller tysktalande Schweiz som gäller. Har 40k, kommer inte att köpa ny utrustning om det inte trillar ner en oväntad summa på mitt konto.

Tillbaka
Topp