Decon 80 begagnade?

rezziq

Medlem
Decon 80 begagnade?
Är relativt dålig på skidor men gillar att åka och då enbart i pisten. Har ett par Salomonskidor som jag haft, vet inte hur länge, och det är dags för nytt.

Har provat runt en del och de som hittills passar mig bäst och gett mest wow-känsla är Decon 80.

Jag kan lika gärna köpa begagnade eller demo-ex, men vet inte var jag hittar dem?
På SkiStar kostar de 5,9k med bindning och det är lite väl mycket för mig..

Decon 80 begagnade?
Bara att lägga bevakning och kolla på blocket, freeride m.f. Det är en populär skida med högt andrahandsvärde och flera som verkar leta den, så dom i bra pris försvinner fort.
Jag är nog ett av få undantag som dissat Deacon 80, inte jättestort fan av hur den betedde sig i varierande förhållanden (skog+puckel m.m.), pisten var inget hinder om man gillar stora till mediumsvängar. Den kräver rätt mycket om man vill åka kortsväng på skär (åtminstone om man är lätt).

Jag sålde den till slut pga dåligt glid... Hur jag än vallade blev glidet inte tillräckligt bra men jag verkar än så länge vara ensam i denna åsikt så kan vara skit bakom spakarna eller så är jag bara kinkig...

Edit: Kan säga att jag jagade deacon 80 i typ 1 år och lägsta jag hittat på nätet var 5500 kr. Beg som billigast 4000 men då försvann dom fort eller hade rostfläckar på kanterna (och försvann inom ett dygn ändå).

Senast ändrad:
Decon 80 begagnade?
Kul att du gillar Deacon80
Det är en av mina favoritskidor med, ett par jag ofta åker på
De är dessutom en modell som växer ju mer man åker på dem, vilket är kul.

Däremot har jag inte råkat ut för dåligt glid, och då har jag ett tiotal exemplar, allt från första årgången till nästa års. Så du behöver inte oroa dig för det.

Däremot är det inte lätt att hitta dem begagnade, trots att det är en av de mest sålda skidmodellerna i Sverige.
Så tipset är att hålla ögonen öppna om du hittar några, även söka efter ett par i köp och säljes sidor runt om på nätet.
De jag sett har dessutom legat ganska högt i pris, då de är rätt eftertraktade
Så annonsera att du söker ett par och håll ögonen öppna är mitt tips.

Tillbaka
Topp