Dela boende Verbier/Charmonix säsongen 2011-2012

linnfredrika

Ny medlem
Hej! Vi är två tjejer som planerar att säsonga 2011-2012 i Verbier el Charmonix. Vi vill gärna höra vilken av orterna ni tycker man ska satsa på och vi letar även efter boende och några att dela med. Vi vore väldigt tacksamma om ni kunde höra av er vad ni vet. Tack!

Vilken ni ska välja beror helt på vad ni är ute efter. I Chamonix hittar ni riktigt bra åkning men riskerna är väldigt höga. Beror självklart på var man åker men om man inte har tänkt ge sig upp på aig. du midi och utforska lite så ser iaf inte jag någon mening med en säsong i cham för systemen är ärligt talat inte särskilt bra. MEN om man går en glaciär/lavinkurs, skaffar sig utrustningen och börjar tura så är chamonix jävligt svårslaget!

Festen är inte mycket att jubla över, blir vad man gör det till men var beredda på mycket south bar häng och samma nattklubb hela säsongen. Finns ett par nattklubbar som är OK men det slutar oftast på samma garage ändå (nattklubben vid sud). Så tyckte iaf jag när jag var där, sen var jag där för skidåkningen så led inte så mycket av det men kan va bra att veta när man åker dit. Däremot finns alpernas bästa after-ski på Chambre 9, väldigt svårslagen.

Verbier o andra sidan har ett grymt system, ett av alpernas absolut bästa tycker jag. Det går att hitta mycket bra åkning in bounds och det finns väldigt mycket att utforska om man vill men det är ingen nödvändighet om man känner att systemets gränser räcker. Inte lika mycket möjligheter som i chamonix och verkligen inte lika "häftig" åkning.

Fest finns det i överflöd, bra after-ski och i kombination med puben innan after-skin så blir det väldigt trevligt. Mer festinställning över lag skulle jag säga, och mer schtekare som bor i farsans chalet. Men i cham byts de ut mot alla hardcore människor som är SÅ mycket coolare och bättre än alla oss dödliga så det går väl jämnt ut. Föredrar nog t.o.m schtekarna ;)

Blev ju långt det här, vad jag ville komma till är att ni får fråga er vad ni är ute efter med säsongen. Fest? Skidåkning? Båda, isf vad för skidåkning är ni ute efter? Ja, ni fattar. Lycka till, blir hur som helst sjukt kul!

http://seasonalaccommodation.com/ där fick jag mitt boende i cham. Chamserve.com är också poppis.

Senast ändrad:
Hej! Jag är en go och glad tjej från Göteborg som är riktigt sugen på att göra en säsong till och tänkte mig Cham! Har några vänner som säsongat där några säsonger, både vinter och sommar, och de tycker det är riktigt grymt!
Har ni kommit något stans i planeringen eller hur ser det ut för er? Hittat något boende eller så? :)

linnfredrika sa:
Hej! Vi är två tjejer som planerar att säsonga 2011-2012 i Verbier el Charmonix. Vi vill gärna höra vilken av orterna ni tycker man ska satsa på och vi letar även efter boende och några att dela med. Vi vore väldigt tacksamma om ni kunde höra av er vad ni vet. Tack!
Hej, vi är två glada killar som ska ner och köra en säsong och letar precis som er boende, vi har har haft en nära vän som kört 4 säsonger i cham, det är också han som försöker lösa jobb åt oss men vi behöver ett boende. har ni kommit någon vart i planeringen, isf hör gärna av er:) sumvikke@hotmail.com

Hej! Vi är två tjejer som ska till verbier jan-april och har två platser lediga i vårt chalet! Intresserade?

Hej, jag är en 19-årig kille som ska säsonga nere i Cham och planerar att åka ner i Januari och stanna säsongen ut. JAg kommer från metropolen Borås och tog studenten tidigare i år, annars jobbar för Eton Fashion men vill prova på livet nere i frankrike i några månader. Dock har jag inte bokat boende än men är det någon som är intresserad av att samordna något så är det bara att höra av sig.
Carl.rythen.larsson@hotmail.se

Senast ändrad:
Hej, vi är två killar som ska ner till cham i november och som söker boende, vi bor i lilla sommmarorten grebbestad och längtar efter att komma här ifrån:) båda blev klara med studierna tidigare i år. hör gärna av er om ni är intresserade!

MVH// Viktor Åhlund/ Christian
sumvikke@hotmail.com

Hej! är en 20årig tjej som funderar på att göra en säsong i chamonix. aldrig säsongat förr med åkt skidor hela livet och är grymt sugen på att se vad chamonix har att erbjuda! om ni är intresserade så är det bara att ta kontakt så kan vi prata vidare :)!

Tillbaka
Topp