Dela hus i Fernie

Anna_K

Ny medlem
Dela hus i Fernie
Vi är några som tänkte dra till Fernie i vinter och har ett hus på kroken. Vi har inte råd att hyra huset själva, så -Nån som ska till Fernie och är intresserad av att dela?
Obs! -Var seriös om du svarar, för vi tänker inte bli lämnade i sticket med en mastodonthyra!

Dela hus i Fernie
Jag var mer sugen på Banff. Men om man kan ordna en bra bostad i förväg i Fernie är det också intressant. Vad är det för villkor? Datum, pris osv?

Dela hus i Fernie
Har såvidt begynt å tenke på å evt. dra til Canada 2 uker i løpet av vinteren, siden flybilletene koster nesten det samme som ned til alpene.
Men har dere tenke å være hele sesongen, eller bare noen uker?
Og når?
Og hva er it tilfelle leien og hvor mange er det plass til?
Er fremdeles på tenke-stadiet, men må jo begynne å se meg rundt etter alternativer...

Dela hus i Fernie
Boendet är från mitten av december till april. Vi är själva inte säkra på hur länge vi stannar, om det blir 1-2 månader eller hela säsongen. Men är man några så kan man ju "komma och gå" förutsatt att vi vet några säkra som betalar hyran.
Det är en villa med tre sovrum.

Dela hus i Fernie
Hej!

Jag och en kompis fudnerar starkt på att åka till Fernie....1 månad eller längre.

vad har ni fått för pris på huset?
Ska ni jobba eller bara åka för glada livet?

/Frida

Dela hus i Fernie
Jag är väldigt intresserad! Har planer på att åka ned till alperna och jobba. är det ni tänkt o göra? eller har ni bara planer på att njuta av skidåkningen?

Dela hus i Fernie
towie sa:
Jag är väldigt intresserad! Har planer på att åka ned till alperna och jobba. är det ni tänkt o göra? eller har ni bara planer på att njuta av skidåkningen?
Fernie=INTE ALPERNA!

Anna, jag och några polare har tänkt oss iväg i vinter ( hela vintern ) och kollar lite boenden främst i Golden och Rossland just nu...Men fernie kan vara intressant. Har du lust får du gärna skicka lite info om boendet, läge samt bilder och pris. Här på freeride eller rydellen@hotmail.com

Take Care! Emil

Dela hus i Fernie
aaa! vill till canada, varför inte fernie, och jag har nog två tjejer med mig som resesällskap! jag kan stanna så länge pengarna räcker, ca 3 mån beroende på konstnad. vad skulle erat hus ligga på i pris per person/mån?
(i natt var det frost på backen här hemma i kiruna, nu väntar vi bara på första snöfallet!!!)
//emma

Dela hus i Fernie
Vi är två tjejer som planerar att dra till Fernie i mitten av januari och stanna i ca 3 månader. Är garanterat intresserade! Pris och läge?

/Sara

Dela hus i Fernie
Hur är backcountrymöjligheterna i Fernie? Vi gjorde 3 månader i Whistler förrförra vintern och där var verkligen hur mycket backcountry som helst. I princip varje topp runt hela systemet gick att ta sig upp på och åka ner för. Är det liknande i Fernie lr valmöjligheterna är färre?

Dela hus i Fernie
busmissen sa:
Hur är backcountrymöjligheterna i Fernie? Vi gjorde 3 månader i Whistler förrförra vintern och där var verkligen hur mycket backcountry som helst. I princip varje topp runt hela systemet gick att ta sig upp på och åka ner för. Är det liknande i Fernie lr valmöjligheterna är färre?
Ingen aning, har inte vart i varken Fernie eller Whistler.

Dela hus i Fernie
k, letar efter ett backupalternativ i Kanada om våra japanplaner inte håller. Revelstoke hade varit hur tufft som helst. Men känns dumt att chansa på något helt otestat så Fernie hade kunnat vara ett alternativ.

Dela hus i Fernie
Fernie är rätt annorlunda från Whistler.

Det som är markerat som pister i fernie är i mångt och mycke offpiståkning. Skulle bedömma att max 30% är vad man skulle kalla pister i europa och övrigt skulle vara offlimit. Så du har mer lätt tillgänglig offpist i Fernie än i Whistler.

Vill du ha riktig backcountry så finns också det i massor dock.

Fishbowl som är bowlen bredvid Cedar Bowl är helt backcountry men var jäkla försiktig då den är hårt lavin ansatt. Jäkla massa terräng där.

Dela hus i Fernie
tjena, ser att inte någon har skrivit på länge här i denna tråden men jag skriver ändå..

Har ni forfarande boende i fernie i vinter, och finns det plats kvar isf?? Om möjligheten finns kvar och om mina andra planer om banff går sönder så skulle jag väldigt gärna hänga på..

/Anders

Tillbaka
Topp