Delad bil Stryn/Fonna i juli nu två st.

jagad

Ny medlem
Ja som sagt, Jag vet att många kommer säga använd bilkollektivet men min uppfattning är att det inte funkat så bra för mig. bättre med en tråd, Jag brukar åka med 1-2 till varje vinter o det är inte säkert att alla är intresserade av att åka med till Norge i sommar så jag tänkte kolla här då intresset för Stryn eller Folgefonna verkar vara rätt stort.
Har aldrig själv vart där däremot, är det någon/några som vill dela bil på så hojta, åker mest park hellre än bra så likasinnade får gärna höra av sig ( även andra såklart ) skidor eller bräda spelar ingen roll såklart, åker själv bräda. Det som kan erbjudas i transportmedel är en ny snabb Octavia Rs kombi med bra stereo så man åker med lite klass, skitkul bil för den som har körkort o följer med. ( körkort är inte helt fel om nån har då det är rätt långt o köra själv även om jag är van vid långkörning i jobbet )
Bensin/tullar/ev. färjor är det enda som delas på antalet som åker, ( en rätt sjyst deal då det är rätt långt t o r ). Är det nån som har planerat o åka till nämda orter i sommar så hojta till, jag skriver tråden redan nu så man hoppas att det finns lite seriöst intresserade till senare i sommar då det krävs lite planering till en sån här trip.
Bor i Stockholm o tänkte utgå därifrån, sen blir det väl E18 tvärs till över till karlstad och sen mot Oslo-Fonna/dalarna-Stryn va de nu blir. Räknar man ut på en gps så ska det ta ca 13 timmar att köra till Stryn så det blir nog ingen camping på vägen. Kostnad bensin är ca 200 mil # ca 13 kr/14 kr per L bensin= 2600-2800 kr delat på antalet som åker. Jag är flexibel med avresedatum i juli vid seriöst intresse. Ni/du som är intresserade hör av er, Ha de!

Senast ändrad:
Nu är det två, en till två till välkomnas så kommer man dit tur o retur för runt 700 kr direkt. Kan åka efter midsommar nu med. vi bestämmer nog inget förrän det börjar närma sig för att inte stressa.

tjena är sjukt intresserad har letat som fan efter nån att åka med skulle åka med oneoff bussen men de blev inställt..du kan ju höra av dig om ni har plats ?kan åka efter den 28ejuni då börjarsemestern. har varit i fonna är riktigt bra har hört att stryn ska va sweet hade ett par polare som va där förra veckan dom sa att de va sick!sjukt bra drag i backen och på campingen. skiter i om de blir fonna eller stryn vill bara ha snö:D

Snödjup

Tillbaka
Topp