B
bokategefjall
Guest
Den första snön 2011/2012 i Åre
Enligt de gamla rävarna kan man inte fira förrän tredje så vi ser fram emot det!bokategefjall sa:I natt har det regnat kraftigt i Åre. På högre höjder har det kommit som snö. Säsongens andra snöfall alltså. Denna gång lite mer än det som kom för några dagar sedan. Halva Åreskutan är vit och även lägre fjäll som Mullfjället och Renfjället har nu en vit toppluva på sig. Nu väntar vi på det tredje snöfallet…
Det där är säsongens första snö.CookieMonster sa:de där kan ju förfan inte räknas som första snön -.- de där händer ju ibland på sommaren....
men de jag menar är att den lilla mängden på den höjden kan väl inte ränkas?Tancoll sa:Det där är säsongens första snö.CookieMonster sa:de där kan ju förfan inte räknas som första snön -.- de där händer ju ibland på sommaren....
Ca 40cm på toppen?CookieMonster sa:men de jag menar är att den lilla mängden på den höjden kan väl inte ränkas?Tancoll sa:Det där är säsongens första snö.CookieMonster sa:de där kan ju förfan inte räknas som första snön -.- de där händer ju ibland på sommaren....
bokategefjall sa:Hm. Hur bäddar man in film direkt i tråden?
Här är en liten filmsnutt om läget i Åre:Det där är tyvärr inte kanonsnö kan jag lova.
Hela kall dalen samt ner till järpen var insvept i dimma idag.
Vart uppe i Vålådalen och tog en tripp upp på Södra Kyrkstenskaftet idag så har haft en bra utsikt över åredalen.
Mycket snö på sylarna och helags dock, inte fullt lika mycket på bunnermassivet tyvärr.
fett, men fel tråd polarn!viktorpaunia sa:snöar i malung nuinte mkt men de är ju snö
Tancoll sa:Visst är det kanonsnö. Igår var det en fantastik dag i Åre med klarblå himmel och strålande sol men när Skistar drar igång kanonerna på alvar blir det ofta så där i byn. Igår gick merparten av kanonerna vid VM8:an och VM6:an. Nästan som om man förändrar det lokala vädret. Men det känns helt ok för man börjar ju få laggabstinens.bokategefjall sa:Hm. Hur bäddar man in film direkt i tråden?
Här är en liten filmsnutt om läget i Åre:Det där är tyvärr inte kanonsnö kan jag lova.
Hela kall dalen samt ner till järpen var insvept i dimma idag.
Vart uppe i Vålådalen och tog en tripp upp på Södra Kyrkstenskaftet idag så har haft en bra utsikt över åredalen.
Mycket snö på sylarna och helags dock, inte fullt lika mycket på bunnermassivet tyvärr.