Den inofficiella freeride POV tråden.

Nej, att mäta sig med Ian Provo's film går ju inte, men då får man å andra sidan ha en jädra klump på sig när man kör...
Jag har kollat en hel del filmer nu, är inte riktigt nöjd faktiskt. Har du några obehandlade filer man kan få se då? :)

OskarHolmblad sa:
http://ianprovo.smugmug.com/HD-Video/Skiing-Snowboarding/8582009_FZWkQ#565667850_4c5H9-A-LB

Det där är kvalitet. Canon 5D II på skallen bäddar för bra kvalitet...
Helt sjukt vad skidsugen man blir!

Perkal sa:
PNyberg sa:
OlaMelin sa:
Wiley Miller i Refresh från Level 1 i Alaska
för att citera Kaj i Claim "Jeeesus fuuucking Chriiiist!"
x15
Vad är det som får er att bli så upphetsade av det här? Såg nyss hela filmen (Refresh) och jag måste säga att det märks att det verkligen inte är några storbergsåkare som är ute. Ganska små linjer utan några större "features".
Bättre åkning på allt utom kanske rails i EDIAS.

jimpa123 sa:
när jag ska redigera film i premiere pro cs4, från min pov 1.5. så går filmen i ultraslowmotion men ljudet fungerar som det ska.. har försökt att googla loss men kommer ingen vart.. någon som har nå idèer på vad som kan vara fel?

tacksam för svar
har samma problem m. vegas 8.0 / gopro hero

PNyberg sa:
http://www.engadget.com/2010/07/26/drift-innovations-hd170-helmet-cam-review/

ny hjälmkamera som i mina ögon är en Contour med display??
Sett en del jämförelser med den, contour och gopro. Även sett en del andra filmer med den. Den är sämre än de två andra i alla avseenden. Förstår faktiskt inte ens varför de släpper den med tanke på att den kostar lika mycket som de andra två.

Annars har en liten fågel viskat i mitt öra att det lcd kommer till både contour och GoPro, när det släpps är ännu oklart...

PNyberg sa:
http://www.engadget.com/2010/07/26/drift-innovations-hd170-helmet-cam-review/
ny hjälmkamera som i mina ögon är en Contour med display??
Även om jag oftast uppfattat det hyfsat enkelt att vinkla Go Pro-kameran så välkomnar jag en version med display med öppna armar.

Den kommer även med en smidig fjärrkontroll. Hoppas den är tydligare än den till POV 1.5 där det gällde att ha bra känsla för när kameran egentligen filmade. Säkert många stackare som kommit i otakt med REC och STOP =)

hd170-20100725-800-15.jpg

Jarle sa:
Sett en del jämförelser med den, contour och gopro. Den är sämre än de två andra i allaavseenden. Förstår faktiskt inte ens varför de släpper den med tanke på att den kostar lika mycket som de andra två.

Annars har en liten fågel viskat i mitt öra att det lcd kommer till både contour och GoPro, när det släpps är ännu oklart...
På vilket sätt uppfattar du HD170'n som sämre?

Det finns lite exempelvideos på Dritf's 12398044[/MEDIA]

OlaMelin sa:
På single track-video blev det en hel del gelé. Kollade igenom de andra filmerna också, mycket exempelfilmer med cykling där jag tycker det är svårt att få en rättvis bild i och med att väder/ljus och fästet av kameran kan göra att resultatet skiljer sig väldigt mycket. Kollar jag på tex SkyDive-materialet (förvisso i 1080p) så känns det bättre. Även skatevideon känns ok. Men jag håller med dig - enligt filmerna på Vimeo-kanalen så känns det inte riktigt som att den riktigt kan mäta sig med konkurrenterna.

Trådlös fjärrkontroll med LCD - ja tack!
Absolut, cykel tilsammans med motorcross måste vara något av det svåraste att filma med hjälmkamera. Men företagen själva brukar ju mixtra en del med fästen osv för att filma "reklamvideos" eller vad man nu ska kalla det. Får hoppas att de inte har gjort det, om de har gjort det kvalitén helt hemsk, men troligtvis har de väl inte gjort det.

Sen funderade jag en del på hur smart det egentligen är att ha en display på utsidan av kameran vid krascher osv, känns som en sådan sak går sönder ganska lätt vid krascher, speciellt om man kör DH eller liknande där det finns mycket hårda saker att ramla på.

@Ola vart du tvungen att länka det där? Såg MTB rullen och det var skit dåligt ljud så drog upp skiten, sen slår han i en gren med kamerahelvete och nu har jag fått tinitus och en lätt hjärtattack.

Reine sa:
Verbier åket
filmat med Gopro HD 720p men neddragen kvalitet på Vimeo
Det där kan nog ha varit det roligaste åket någonsin att kolla på nedför det där monstret till berg. Sjukt bra kört!

Senast ändrad:
Ja jävlar rolig film, du ska ha sjukt mycket credd!!! Tycker fortfarande att det där är ett vinnaråk, så mycket roligare åkning än vad de andra åkte. Det är skidåkning det tävlas i, inte lappkast!

Gopro kommer med LCD skjerm iløpet av 2010 som kan ettermonterers på Hero HD. Den vil fungere som en ny "bakvegg" sånn jeg kan forstå det og skal også tåle vann om jeg ikke leste feil....gleder meg om displayet ikke blir for dyrt! :D

Reine sa:
Verbier åket
Bra kjørt og fin film,men problemet med 720 er at du mister litt høyde,men Bryst selen til GoPro gjør mye! Sjukt kul vinkel. Filmer mest i 960 selv nå,men mitt redigerings program kjenner ikke igjen 960 som HD så ferdig film blir ikke i HD kvalitet desverre :( Tror at 960 er det som funker best for ski og sykkel filming.

Noen som vet om programmer som godtar 960 som HD?? Eller måter å konvertere filmen så jeg kan redigere den i HD??

Reine sa:
Verbier åket
Sjukt kul att se det åket från helmetcam. Har vart en del diskussioner om just ditt åk på TGR där vissa säger att det är ett av de bästa åket någonsin gjort i Verbier...medan en kille (som blev totalt sågad) tyckte att det var löjligt att de som var med i tävlingen inte ens åkte på rena skär....ohh well...

Visste uppenbarligen inte hur man gjorde haha. Jarle har fixat det nedanför..

Senast ändrad:
andreasbj sa:
<object width="1280" height="745"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/d1E93T2dOJQ?fs=1&hl=sv_SE&hd=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/d1E93T2dOJQ?fs=1&hl=sv_SE&hd=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="1280" height="745"></embed></object>

Skön åkning från Revelstoke
test

Senast ändrad:
gillar biten där killen kämpat sig upp på den lilla toppen/sluttningen för att få några en extra kick där han hasar sig ner, att skidorna blir förstörda är skit samma :D känner igen mig själv där :P

Henk021 sa:
gillar biten där killen kämpat sig upp på den lilla toppen/sluttningen för att få några en extra kick där han hasar sig ner, att skidorna blir förstörda är skit samma :D känner igen mig själv där :P
Du menar när han åker McConkeys?? Inte vilket åk som helst det inte!

PNyberg sa:
Henk021 sa:
Yes, den "lilla" sluttningen 00.30 in i edited ;)

Henk021 sa:
PNyberg sa:
Henk021 sa:
Yes, den "lilla" sluttningen 00.30 in i edited ;)

annan vy på det...eagles nest heter den tydligen..trodde den hette McConkeys??

Tillbaka
Topp