Den vanliga längdfrågan

Strychnine

Ny medlem
Den vanliga längdfrågan
Är 185 lång och väger 80kg. Har hitat en billig Burton Custom 166. Blir det för långt? Är rätt glad för höga hastigheter i pisten men vill inte bli handikappad i parken. Hade först tänkt mig en 162 men hittar ingen. Kommer man märka någon större skillnad?

Den vanliga längdfrågan
Om du verkligen tycker om höga hastigheter så är 166 snarast lite kort för dig eftersom du väger 80kg. I pipen kanske en lång bräda kan vara lite knepigt men i resten av parken är en 170 inget problem. Upplevelsen av längden beror en hel del på benstyrka och teknik samt vad man åkt på tidigare.

Den vanliga längdfrågan
Hoho.. jag hade sagt inget över 162! Ja e 185 / 75kg o jag kör 156 (endast park dock).
Jag tycker 159 är "handikappande i parken" så tänk 166, oj oj oj.

Jag säger
Park 156-
Park / Pist 156-59
Pist 159-62
Offpiste 162-65+

Sen får du kanske lägga till lite för dina 5kg plus i vikt men är du mer parkig än offpistig så välj hellre en "för kort" bräda än en "för lång"..

Den vanliga längdfrågan
Är själv 186 lång och åker på 164 för det mästa.

166 kommer vara riktigt bra för dig i pist och puder men i parken kommer den bli lite lång... Tyvär.

men köp ändå! GRYM bräda till bra pris i bra längd verkar det vara.

Den vanliga längdfrågan
Nosskire sa:
Är själv 186 lång och åker på 164 för det mästa.

166 kommer vara riktigt bra för dig i pist och puder men i parken kommer den bli lite lång... Tyvär.

men köp ändå! GRYM bräda till bra pris i bra längd verkar det vara.
1. du skrev inte din vikt
2. "bra pris", han sa ju inte priset...
3. "men i parken kommer den bli lite lång".. o sen "bra längd".. de va ju inte en bra längd så varför skriva det?

Tycker fortfarande allt över 160 är överdrivet (så länge man inte är jättelång eller tung eller extremt intresserad av puderåkning)...

Den vanliga längdfrågan
Enligt guiden ska jag ju ha 160-165 för allroundåkning. Körde på en gammal salomon 163 innan så jag ska nog inte ha några problem med att styra en 166.

Den vanliga längdfrågan
Hade lite problem med paypal men nu fick jag det till att funka, tro fan att brädan skulle va slutsåld nu.
Finns det några andra allroundbrädor som är jämförbara med custom? (Kanske dags för en ny tråd?)

Den vanliga längdfrågan
aah ändå ganska många som kör typ samma längd som ja men tycker att de e lite långt ändå..
ja e 1.75+cm, 75kg o brädan e 156. de som e bajs är att jag typ växt klart, kunde man växa lite till skullerejuva perfa! :(

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp