Dervish eller Vanguard?

a1eks

Ny medlem
Dervish eller Vanguard?
Har tänkt köpa en Dervish eller en vanguard.. Är mest sugen på en dervish tror jag, & om det blir en sådan, flex 1 eller 2, vet att det är olika från person till person, men vad tycker ni?

Dervish eller Vanguard?
Vad väger du? Kolla forumet på http://www.loadedboards.com/forum/ , där hittar du mycket info. Jag kör med en flex 1 dervish, väger ca 75 kg. Båda är ju bra brädor. Dervishen har precis fått en uppdatering också som ska göra den starkare eller nåt. Vanguarden ska carva bättre sägs det!

Dervish eller Vanguard?
www.silverfishlongboarding.com

Sök i deras forum så hittar du ett antal trådar om just den här frågan!
Men enligt dom kan man kortfattat säga att

Dervish - bättre allaround,crusing, etc
Vangaurd - bättre carving

Dervish eller Vanguard?
thefibertech vet du inte vad en dervish eller vanguard är behöver han nog inte formulera mer eftersom du kan nog endå inte hjälpa honom ;) som att förklara vad nose och tail är då man ska förklara en tailgrab!

Dervish eller Vanguard?
Kolla www.stokedskateboards.com . Därifrån beställde jag min när jag var i Kanada. Berätta gärna sen här också var du beställde och vad totalkostnaden blev! Bra att veta inför framtiden.

Dervish eller Vanguard?
Dom finns att köpa i sverige. I en liten ort som heter Vara bor det två snubbar som är distributörer för loaded i sverige. Mina polare köpte sina där och alla är riktigt nöjda. Jag vet inget mer men om du vill så kan jag fixa nummer dit.

Dervish eller Vanguard?
Jasså, vetatt dom finns i sverige,, men kostar 3200;- om man beställer från usa så kostar dom ca 2500 med tull & frakt osv.. men vad har dom för priser.. kan ju iaf ringa o kolla, så tar gärna nummret:D tack i förväg

Dervish eller Vanguard?
Lånar tråden lite är sugen på en Kahalani 950 surf, någon som testat den med och hur står den sig ijämförelse med de två tidigare nämda.
Kan ju säga att jag väger runt 80 och inte åkt yber mycket longboard men snowboard sedan xantal år till baka.

Dervish eller Vanguard?
Tja, du ska lätt ta en dervisch med flex 2!
Det slår allt, dock ska du ha holey truckarna till!!

Den köper du tex hos www.lifeonaboard..se!

Lovar ryd mitt råd!
Peace

Senast ändrad:
Dervish eller Vanguard?
alexxxxj sa:
Jasså, vetatt dom finns i sverige,, men kostar 3200;- om man beställer från usa så kostar dom ca 2500 med tull & frakt osv.. men vad har dom för priser.. kan ju iaf ringa o kolla, så tar gärna nummret:D tack i förväg
Ska du köpa en komplett eller bara brädan? Ska du ha komplett går den nog på 240 dollar ca. sen kostar frakten runt 50 kanske? Så 290 dollar*1,37 (tull och moms) = 397,3

397 dollar är ungefär 3100 kr. Så om du inte har hittat någon sida som har väldigt låga priser tvivlar jag på att du får hem en bräda för 2500 från USA.

Tillbaka
Topp