Designa mina skidor :)

Joye

Aktiv medlem
Hej alla, har inhandlat ett par begagnade rossignol scratch BC men jag är inte helt nöjd med grafiken på dem. Så nu behöver jag er hjälp!

Tänker försöka mig på att lacka om dem med en lite mer personlig och snyggare design.
Eftersom jag är lite newbie på det här vill jag helst ha det ganska enkelt och cleant med inte alltför många färger. Gärna med mitt nick"Joye" med i grafiken för att få det lite personligt.

- Cleant
- Max 4 färger
- Joye

Har du några förslag?
Släng upp en bild eller försök beskriva vad du tänker med ord.

Tack på förhand med hjälpen.

Mall:
2mczqfo.jpg

Senast ändrad:
Jag kallar den... "The evil" och det är en lite amerikainspirerad skida med mycket kärlek.
3466anl.jpg

Filosofin bakom skidan går ut på att två alltid är bättre än en, därav har jag använt mig av två halvor för att på ett annorlunda sätt skapa en "två i en dimension". Har även sågat ut en fishtail.. förlåt -swallow-tail för bättre "spruuut" där bak.

Tack för förslagen :)
@josemaria: jag tror det blir lite dumt att ha texten mitt under bindningarna, så svårt att läsa då.

@felix: Ansiktena blir lite svåra att få till och jag tror inte jag tänker såga i skidorna :)

För att göra det lättare för er så slänger jag upp en liten enkel mall som ni kan utgå från.

Senast ändrad:
Felix "twoheaded Evil"-skida är redan en klassiker! Jag skulle lätt beställa ett par! Riktigt collt med feta split... jamenar fish..... Jamenar swallowtails också!

Joye:

Föreslår att du flyttar ihopp skidorna i mallen så man får en bättre bild av hur de ser ut bredvid varandra.

Jeffa

jeffa sa:
Joye:

Föreslår att du flyttar ihopp skidorna i mallen så man får en bättre bild av hur de ser ut bredvid varandra.

Jeffa
Men jeffa, jag åker inte med knäna ihoplimmade :D
(ok, lite smalare då)

Senast ändrad:
Ok, slänger väl upp några av mina egna idéer och låter er kommentera:
zls1ts.jpg
2ccmic2.jpg
jtnoer.jpg
jqgviw.jpg

Senast ändrad:
Sista var ärligt talat rätt snygg, lyckas du få till den kan det bli superbra!
Även sista svartvita var OK, men kanske blir lite tråkig...

Tillbaka
Topp