det 15678 "hjälp mej välja twintip" inlägget

erikolja

Ny medlem
Hej!

Jag vet att detta e det 15678:de inlägget om att välja skida, men jag behöver verkliget hjälp.

Läget e följande: För 1 månad sedan var jag jävligt inne på att köpa årets Scratch bc från sport-Conrad där den var jävligt billig. Men när jag gick in idag för att beställa så fanns den ej kvar.

Jag undrar vilket som e de bästa priset på ett par Scratch bc och var jag kan köpa dem. Eller om det finns någon mosvarande skida till ett ok pris. Alla förslag är välkomna.

Ps. Jag väger ca 70kg och är 175 lång och 15år, så jag vill ha en skida som jag kan ha ett tag och utvecklas på. Ds.

Tack på förhand

Mvh/erik

jag ska ha den till:
offpist=så mycket jag kan och orkar
pist=när det inte finns nån bra offpist elr när jag ej orkar
park=bara ibland när det inte e kul att glida runt i pisten

jag vill alltså ha en bred twintip skida främst till offpist men den ska vara helt ok i pisten också.
varför jag vill ha twintip e för att jag tycker det e kul att dra några 180 och 540 på vallar och i parken ibland.

mvh/erik

vad jag har förstått så är sprayer serien för lite lättare åker som mest kör och sladdar. jag körde på dem när jag var i sälen på en skidtestarhelg å de var alldeles för instabila för mig i pisten.

fler förslag.kan några begangnade skidor vara ett altenativ isåfall vilka? ge också förslag på skidor som finns på sport-conrad elr någon annan stans där det e billigt.

mvh///erik

jag glömde skriva att jag åker stora svängar och snabbt.Så jag vill ha en styv(läs stabil) skida

Mvh//erik

men kör på ett par völkl karma då, de är ju hårda och lite tyngre. orkar inte leta fram info :P men kolla på recensioner.

Satans vilken otur du har erik, Scratchen skulle nog passa dig grymt bra. Jag är lite som dig, främst puder, men i brist på det så är pist grymt underskattat så länge det går fort och stort... Men så vill man ju kunna hoppa oxå. Jag kan bara säga att Scratch BC är helt jäkla perfekt enligt mig, jag har inte ångrat mitt köp en sekund.

SV kan ju vara ett alternativ, frågan är om den är tillräckligt styv och bra i pisten. Även MoJo 90 är riktigt fin, jag tyckte den var väldigt lik BC:n, men med mindre svängradie. En smidigare skida helt enkelt. Om du kan nöja dig med 90mm i midja är den grymt bra, en ruggig allroundskida!

det känns ju bra att scratch bc va så bra =). vet du var jag kan köpa dem från till ett hyffsat pris?

//erik

Ninthward butterlicous med look elller någe annat phat

va e de för en skida?

e de ingen som vet var jag kan köpa scratch bc elr liknande skida till schysta priser(inte sport conrad, där var scratchen slut) elr någon annan skida som finns på sport conrad elr nån annan stans.

Mvh//erik

Håller med carled scratchen skulle nog varit perfa för dig, bara att dega 6500 och bli nöjd, man gråter bara 1 ggn you know.

Annars så kan ju big trouble va ett alternativ eller mojo90 eller liknande körde på dom samma dag som jag bestämmde mig för scratchen, tyckte väll alla va rätt så lika, men det vart rossen tack vare min förkärlek för den gammla BC`n och rossignol allmänt.

jag säger bara köp ett par k2 public enemy den är gjord för allt och en super bra skida i pisten som offpisten tycker jag

vet nån var jag kan få tag på ett par seth pistols? kan man ha tur så att nån skiduthyrning säljer ut typ förra årets uthyrningskidor?

mvh//erik

Seth Pistol ska du inte ha, du skall ah ett par styva fetingar... SP är på tok för mjuka... Det som är synd är att det inte finns någon värdig utmanare till SC, telemark-pyrenees är flera 100:- dyrare än SC...

Jäklar vad jobbigt det blir när man tvingas betala fullpris på grejerna... ;-)

Carled: smakar det så kostar det=) telemark-pyrenees är flera 100:- billigare än typ garaget...

DYNASTAR BIG TRUBLE

Rider Profile
For riders looking to take their New School technique to the backcountry

Advantages

Great floatation in all snow conditions
Backcountry shape, wide super raised tip and tail

Switch stability
Unparalleled jump performance in deeper snow conditions Graduated Spring Blade mechanism

Level
Back country

Terrain
Parks

Technical Features

Sandwich titanal

Varför inte k2 Public Enemy alla säger att det är den könnaste skidon som finns och den har en midaja på 95 mm eller så va det 85 kom inte ihåg det får du kolla själv och det är tjockare stålkanter också.

1.e de någon som vet om nån skiduthyrning kanske säljer ut några breda gamla twintip?
2. var kan jag köpa dynastar big trouble till ett vettigt pris?
3. hur e telemark pyrenees? går det att lita på dem? e de nån som har erfarenheter?
4. kanske fler förslag?=)

Mvh//erik

okej, supergabe här på freeride har ett par 185or, oborrade, till salu vet jag för ett bra pris... men då kanske inte det var så intressant.

citat från tidigare foruminlägg ang. telemark-pyrenees:

"En poolare beställde. Grejorna kom på 5 dagar. Han är mycket nöjd."

"Jag har beställt lite prylar från TMP. Ett par Naxo turbindningar och lite hudar och andra smågrejor. Sakerna dök upp hemma vid dörren efter tre dagar utan några som helst problem. Turbindningarna användes sedan av en kompis som tyvärr körde sönder den ena (första generationens Naxo pajjade ju i regel rätt snart). Att reklamera efter att man har beställt från utlandet kan i många fall vara väldigt struligt. TMP skötte dock det hela mycket snyggt och nöjde sig med att det skickades in bilder på den skadade bindningen och ersatte sedan den rakt av med ett tillgodokvitto på motsvarande summa. Förra vintern jobbade dessutom en svensk kille där. Det känns ju lite tryggare på något sätt när man kan ringa och diskutera fraktvillkor eller reklamationsärenden på svenska. Iofs är dom riktigt bra på engelska så det råder inga språkproblem när man pratar med andra ur personalen heller."

"jag har köpt lite allt möjligt där genom åren. stabilt och jätte bra. för skidor 300kr i frakt 3-5dar.
skitbra helt enkelt"

Tillbaka
Topp