Ska välja längd på Twintip hjälp mig

Dave-97n

Ny medlem
Jag ska snart köpa nya Twintips till säsongen men jag vet inte vilken längd jag ska ha. Jag tänkte på Line afterbang 2012. Det finns och välja mellan 155cm och 166cm, Jag är själv runt 168-170cm och vill ha 166cm skidor. men jag är rädd att jag kommer bli missnöjd och att jag inte kommer kunna gör 180, 360 Osv. kan nån hjälpa mig vilka jag ska ta, vilka som är bättre. jag ska köra park runt 80% av hela säsongen och jag väger runt 50kg. Tror ni jag kommer vänja mig vid dem och kunna 360 tillslut ändå? jag har ju kört på 133cm i 2år. Tack på förhand :)

Väljer du dom långa så blir dom betydligt stabilare att landa med och om du skulle få för dig att svänga så är den långa att rekomendera. Jag körde afterbang hela förra vintern och hade den längsta modellen 177, dvs 3-4 cm längre än mig själv. Blir stabilare i landningarna med längre om du hoppar i lite större hopp. Växer du mycket och hade tänkt ha skidorna ett par år så hade jag valt dom långa. Vilka du än väljer så kommer du säkert vänja dig vid det och ha svinkul på dom för det är en asrolig skida att åka på.

Tack för hjälpen, Men aa jag ska nog ta 166 för det är mina egna pengar jag ska köpa dem för och dem måste räcka lite längre. och desutom är 166cm mycket snygare än 155cm :) ska bli kul och se hur det är att köra dem i år eftersom du säger att det är en rolig skida att åka på, Tack igen ;)

Tillbaka
Topp