Det finns fortfarande bra gammal snö!

Skantz

Aktiv medlem
I skidlandet Jämtland finns det fortfarande bra fin gammal snö att skida på.
Här några bilder från 14 september i Sylarna.
Andra ställen som är bra nu är Helags och Gräftåvallen. Då också på gammal snö och den nya snön är inte långt borta nu.

ja, det var inte illa! såg det ut sådär på sylarna måste det ju vara ännu bättre på helags!

Till y-larsson..... I gräftåvallen åkte jag förra torsdagen. Alltså 10 sep. Det brukar gå där sep ut. i okt brukar det försvinna, precis innan nysnön kommer.
Ja gräftåvallen i Oviksfjällen.

Till tynander.....det ligger i vid åre. utan i västra jämtland. 16mil väster om östersund + ca 20 km bilfritt landskap.

Skantz sa:
Till y-larsson..... I gräftåvallen åkte jag förra torsdagen. Alltså 10 sep. Det brukar gå där sep ut. i okt brukar det försvinna, precis innan nysnön kommer.
Ja gräftåvallen i Oviksfjällen.

Till tynander.....det ligger i vid åre. utan i västra jämtland. 16mil väster om östersund + ca 20 km bilfritt landskap.
Har du någon bild från gräftå? Finns dte snö kvar i Bydalen?

Nog för att det finns bra snö i sverige september och det snackas om att new zeeland har bra snö på sommaren.
Sydamerika är så outforskat på snö så ha det så kul för jag får GRYM åkning utan liftköer..
kanske lite bättre? ;)

Nog för att det finns bra snö i sverige september och det snackas om att new zeeland har bra snö på sommaren.
Sydamerika är så outforskat på snö så ha det så kul för jag får GRYM åkning utan liftköer..
kanske lite bättre? ;)

Vinterskidåkning på sommaren är bra. Chile, Argentina, Sydafrika, Lesotho, Australien, Nya Zeeland.... Bra skit helt enkelt.

Sommarskidåkning på sommar är bra det med. Norra halvklotet med Norge, Island, Alperna, Nordamerika Är ju som det är. Mjukt och blött oftast. Bra det med även om det är någe helt annat än att skida på vintersnö.

Det bästa med skidåkning på dessa platser är att det är bara att fortsätta åka här hemma i sverige. Det finns bra snö i vårt land året om livet ut. Det är min egen försäkring att överleva de bristfälliga snöfallssäsongerna. Så som sommaren och hösten. Så ut och åk... finns i fjällen från Härjedalen i söder och uppåt över hela svenska bergkedjan. Ishallssnön är många unga svenskar duktiga på att utnyttja men hur är det egentligen med fjällsnön så här års. Det är inte direkt folkfyllt på snön så här års därför vill jag rekommendera och peppa skidmänniskor att nyttja all snö därute. Så slipper ni Höstångest mm... En solig dag i september, oktober och november på snö är bland det bästa man kan uppleva. När (normalt) det inte finns åkbar snö överallt. Sen i dec fram till april går det ju nästan att åka överallt du tittar ut i terrängen i Svearike....

Alltså RIDE ON

Vafan?! Jag var ju i sylarna i helgen, men det såg alldeles för ogästvänligt ut/jag för lat för att ta mig upp till snön (hade ju dock inte med mig några skidor heller :/).

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp