Diabetes och säsonga

JohannaHerman

Ny medlem
Diabetes och säsonga
Tjo!
Jag tänkte bara kolla om det är någon som har diabetes och har säsongat utomlands och har några tips på hur man ska gå till väga med allt?
Typ hur man får tag på sprutor/kanyler/teststickor? Ska man ta med sig hemifrån för hela säsongen eller kan man hämta ut på något apotek där nere?

Jag ska såklart prata med min läkare men tänkte ändå kolla om det är någon med erfarenhet från detta :)

Diabetes och säsonga
Jag har gjort XX antal säsonger med Diabetes. Har alltid tagit det med mig hemifrån. Se bara till att ha med ett intyg från läkaren om de stoppar dig i tullen och se till att ha de kylt på vägen till orten.

Går säkert och se till så att du kan hämta ut det där nere med det är inte kostnads fritt på alla ställen vad jag.

//Hasse

Diabetes och säsonga
Hasse_Lindborg sa:
Jag har gjort XX antal säsonger med Diabetes. Har alltid tagit det med mig hemifrån. Se bara till att ha med ett intyg från läkaren om de stoppar dig i tullen och se till att ha de kylt på vägen till orten.

Går säkert och se till så att du kan hämta ut det där nere med det är inte kostnads fritt på alla ställen vad jag.

//Hasse
Ok. Men jag menar det är ganska mycket man måste ta med sig så jag funderade bara på om man kunde fixa det där nere. Men om du har gjort så flera säsonger så lär det ju funka för mig med :P
Tack för svar :)

Diabetes och säsonga
Räkna ut hur mycket det är. Är inte så mycket faktiskt har jag lärt mig efter ett tag. Brukar alltid ta med för mycket men lärde mig efter ett tag att bara ta med det jag behöver och sedan två extra pennor...

Diabetes och säsonga
Hasse_Lindborg sa:
Räkna ut hur mycket det är. Är inte så mycket faktiskt har jag lärt mig efter ett tag. Brukar alltid ta med för mycket men lärde mig efter ett tag att bara ta med det jag behöver och sedan två extra pennor...
Ok. Känns kanske som det är mer än det egentligen är :P
Tack för hjälpen :)

Tillbaka
Topp