Digital kamera

Reman

Ny medlem
Digital kamera
Tjena,

Jag har tänkt köpa en liten digital kamera.
Användnings området är ju ganska brett på dessa, på fjället, havet, festen, lite var stans där det går hett till...
Funderar mellan Canon IXUS 400 och Olympus my 400, tror dom heter så.
Fördelar Canon, den har mikrofon, det har inte olympusen men den är däremot väder skyddad.
Annars sägs dom vara likvärdiga.

Då undrar jag nu om ni som har digicam, använder ni video filmningen mycket.
Båda går ju att filma korta snuttar med, men det är kanske så kul att inte ha något ljud isåfall.
Kom gärna med för och nackdelar om ni har någon kamera.
För alla på recensionerna är ju skit nöjda med sina grejer dom köper.

Digital kamera
Har inte läst så mkt om dem två. Jag köpte nyligen en Sony DSC P92 och gillar den skarpt. Inte alls för dyr och gör riktigt bra bilder/film. Bra ljud visserligen beroende på vilket sorts ljud. Rekommenderar den.

Samtidigt kan jag göra lite reklam för kameran jag köpte i vintras, som jag nu har till salu . Jag har en http://www.cyberphoto.se/olympus/300.php och kan sälja den till billig peng om ngn på freeride är intresserad annars ligger den kvar i kartongen och väntar på rätt köpare.

Digital kamera
Tja jag har en canon, ixus 3.2 sjukt bra, det ar riktigt roligt med filmerna, jag har t.o.m ljud sa det ar as bra, kop dig en san och ett stort minne till typ 128, eller 256, jag kan filma 30 sec snuttar det, har filmat flera ggr nar vi har akt skis,,,,

/P

Digital kamera
Nu vet jag inte riktigt vilken prisklass vi snackar, men om du har styvt 4000 att lägga ut så bör du kolla in Minolta DiMAGE F200.
En sådan äger jag och jag är ruskigt nöjd. Grym bildkvalité, 4 Megapixels upplösning. Spela in videosnuttar som är så långa som ditt minne tillåter (jag har 256Mb och då räcker det LÄNGE (20 min?). Nämnde jag att den spelar in med ljud då? Kvalitén är 320* vad det nu blir, men det duger. Många inställningsmöjligheter och bla bla. Orkar inte köra säljsnack längre, men kolla in den är mitt tips. Du behöver inte ångra dig om du köper den.

Om du vill kan jag fixa några bildexempel, men då återkommer jag med dem senare.
Ha det!

Digital kamera
Håller med Yonaz att Sonyn är grym. Speciellt videoläget 640 x 320 som är bäst på marknaden. Sitter själv inne med en Sony DSC P72 och är helnöjd. Finns en del tester att fördiva tiden med på denna länk-->http://www.dcresource.com/reviews/cameraDetail.php?cam=436

Mvh
Herman

Digital kamera
Hepp!
Måste bara nämna att min IXUS 330, ungefär likvärdig med(läs: något sämre än) 400, är en robust historia. Märkte detta då jag kraschade med inlines förra sommaren. Enkel och bra, förmodligen billig nu. Bättre finns att få men då blir det självfallet dyrare...
Se till att ha stora minneskort och extra batteri. En bärbar dator är ett plus att tanka ner bilderna på om man är iväg mer än en vecka (eller tar jäklig många bilder/filmer).
Ha det gott!

Digital kamera
canon powershot/ixus (samma sak) s400 e sjysst, har den själv. 4miljoner pixlar vilket blir ganska bra upplösning, liten.

Ca pris 6000:- klart prisvärd

Tillbaka
Topp