Digital video kamera

Gelay

Medlem
Digital video kamera
Sitter och funderar på att köpa en digital video kamera till vinter.
men då jag inte har någon erfarenhet av såna kameror dvs det kommer bli mitt första köp så vill jag inte köpa någon som är kasst, men inte heller så dyrt.

Är det någon som har något förslag på en kamera som man borde köpa?
så är jag väldigt tacksam.

Digital video kamera
Gå till närmaste butik typ SIBA, ONOFF el.liknande, där har dom schyssta kameror från några tusenlappar. Om du säger 4-5000 så kan du få en DV kamer = går enkelt att lägga in och redigera i en vanlig dator. Om du ska filma i skidbacken, kolla så att kameran har bildstabilisator vilket nästan alla nya kameror har. Tänk på att en kamera för 10000 inte är massor bättre än en för 4000 ( ska du ha riktigt bra kameror kostar dom ca 400 000kr). Lycka till med köpet!!

Digital video kamera
Kolla att kameran har DV in och DV ut. Då kan du ladda över filmen till dator (firewire=1394) - redigera - ladda tillbaka filmen till kameran och lägga på VHS. Ett annat tips är att skaffa en kamera med 0-lux inspelning, klart ballt.
/P

Digital video kamera
Köpte en Canon Mv 500i för 11000kr, lite och bra.
min farsas kusin tipsade om den och han visste att jag ska filma skidåkning med den(han är fotograf på Rapport) men se till och skaffa stativ till kameran.

Digital video kamera
Har skrivit innan men skriver igen, jag snacka med farsan, han jobbar med TV så han har lite koll, som jag skrev innan så är det svettigt dyrt att köpa en riktigt bra kamera men en som funkar att typ spela in hobbyfilm med kostar inte så mycket. Litet tips! En ganska tung kamera är det lättare att filma stadigt med, dock lite jobbigt i skidbacken

Tillbaka
Topp