Digital systemkamera

TheDanne

Ny medlem
Digital systemkamera
Tjena!

Ska dra till Kina på semester i oktober och tänkte inhandla en digital systemkamera där.
Någon som kan rek. någon spec. modell?
Har kikat på Canon EOS 300D, verkade ok men jag vet inte så mycket om konkurenternas motsvarigheter...

Tips??

Mvh//

Digital systemkamera
Har varit sugen på en 300D ett tag, men på senare tid bytt uppfattning. Den är väll ändå lite väl plastig för att ta med sig i backen?! Känns som den kan ramla ihop när som helst. Någon som har erfarenhet av denna kamera?

Digital systemkamera
Nja, har ingen direkt erfarenhet av 300d i besvärliga miljöer (bara tagit lite provbilder och känt på den vid ett par tillfällen) men har hört och läst om människor som misshandlat denna kamera på allehanda vis, läs; tappat den i golvet, stänkt havsvatten på den etc. Verkar som att plasten tål mer än de flesta förväntar sig. Canon skulle antagligen förlora på att släppa en produkt som inte håller en viss kvalitet. Samtidigt får man ju det som man betalar för...

Själv köpte jag en 10d begagnat. Mer inställningar än på 300d, magnesiumhus och totalt sätt robustare konstruktion. Borde tåla lite alltså. Är ganska prisvärt också efter att 20d kom.

Digital systemkamera
Tack för ditt mycket tillfredställande svar K-W. Du kanske inte la märke till att det var jag som skrev. :D Din käre herrhagare Jönsson!

Hur går det med din nya 10d. Fått nå grymma bilder än eller?
Blir bara mer och mer sögen på en DigitalSystem sen jag kände på din. Skulle va gött att ha en tills säsongen börjar!

Hat gött!

Tillbaka
Topp