Digitalkamera.

Digitalkamera.
Olympus Mju 400 kanske för bara dryga 3000kr
lr om du vill ha ngt bättre Canon Ixus för lite mer än 4000kr. Båda ligger på 4mpix och är nästan likvärdiga kompaktkameror, dock lite mer finesser på Ixus. Glöm bara inte att köpa ordentligt med extra minne, minst 128mb, så att du inte behöver stå i backen och radera bilder...

Digitalkamera.
Pentax Optio 555 eller Canon Ixus 400.
Då kan du både filma och fota så slipper du dyra pengar på en filmkamera. Ganska dyra kameror men de räcker många år om du inte skall bli någon proffsfotograf.
Dela den med resten av familjen så kanske du unkommer sår i plånboken. Kolla alltid pricerunner innan du handlar för det är onödigt att betala förmycket.

Digitalkamera.
En kamera som är väldigt omtalad och vinner tester på tester är Canon Powershot G3 (G5). Det som skiljer G3 och G5 är att G3:an har 4mpix och G5:an har 5mpix. G5:an är dock aningen segare och inget jag skulle rekomedera så länge du inte ska fotta plancher...

Kameran har alla inställningar du behöver, fottar 2,5 bilder i sekunden (smart vid snabba skidbilder), och det jag gillar bäst är att alla knappar sitter där dom ska. Det går fort att lära sig vart dom sitter och du kan snabbt ändra i inställningarna.

Visst: Kameran kostar ca 8 000kr. Men om du är en lagom van fotograf och är lagom kräsen sk adu ha den här. En bra semiproffskamera.

PS: Gör inte samma misstag som nästan alla rookies gör! Häng inte upp dig på upplösningen! Upplösningen handlar bara om hur STORA bilderna blir och inte kvalitén. Jag har jämfört min G3:as 4mpix mot en polares 5mpix kamera. Och min har förbluffande mycket bättre resultat. Dom stora upplösningarna behöver du bara om du ska skriva ut "seriösa" bilder på A4 fottopapper. SKa du framkalla vanliga kort kan du nöjja dig med 4,pix...

Tillbaka
Topp