Din justering dynafit Beast

Hej!

Jag har en fundering på inställningen av x-axel
Justeringen på dynafit Beast, det större spårade plast skruvhuvudet på häldelen.

Här finns en skala på häldelen för att justera in. Men min fråga:
Det finns ingen markering på skruvhuvudet som visar att du är rätt, eller hue många ”varv” du skruvat om det är rätt.
Ex. Om det är spårhuvudet som visar inställningen, Du har ett spår som pekar på 10.
Men du kan vrida 180 grader och fortsatt visa på 10. Eller vrida x antal varv till och fortsatt visar spåret 10.
Min fråga är:
Vad markerar min inställning och hur långt / kort ska jag vrida in för att få rätt värde ?

Skruvskallen ska väl ligga i linje med talet. Som man vill ha DIN på.
I mitt fall DIN 13

Eller är jag ute å cyklar helt
@Corin

Senast ändrad:
Jo precis.
Men om du skruvar den med eller motsols x*180 eller x*360 så pekar spåret på 12 likväl.
Så hur vet du att skallen är rätt åtdragen antal varv?

Backcountrybob sa:
Jo precis.
Men om du skruvar den med eller motsols x*180 eller x*360 så pekar spåret på 12 likväl.
Så hur vet du att skallen är rätt åtdragen antal varv?
Spåret på skruven har inget med saken att göra! Läs föregående inlägg en gång till, skruvskallens sida i förhållande till skalan

Hej
Och tack för svar.
Så kikar vi på min översta bild, så är den indragen alldeles för lång gissar jag.
Dens ska då skruvas ut så den tunna kanten tangerar siffran jag eftersöker i min inställning.
Ska jag tolka er på detta sätt?

Backcountrybob sa:
Hej
Och tack för svar.
Så kikar vi på min översta bild, så är den indragen alldeles för lång gissar jag.
Dens ska då skruvas ut så den tunna kanten tangerar siffran jag eftersöker i min inställning.
Ska jag tolka er på detta sätt?
Precis så!

Tillbaka
Topp