Din personliga tall-tee

Tobss

Ny medlem
Din personliga tall-tee
Jag är en kille som funderar på att starta ett företag som inriktar sig på personliga tall-tees, anledningen till att jag gör det här är pga ett skolprojekt som innehåller att man startar ett företag och driver det och jag är väldigt intresserad av skidåkning och dess outfit!

Så min fråga till er här på freeride är hur stort intresset är att få designa sin egen talltee eller köpa färdiga tall tess med tryck som är designade av mig.

Det här är ett sätt att vara egen och inte som alla andra i skidbacken. Ni får designa trycket själva och jag ordnar med tryckeriet ( vilket är av bra kvalite) Sedan skickar jag varorna hem till er. Allt för ett pris mellan 150-250 kr beroende på hur avancerat trycket är.

Finns det något intresse av det här?

Kom gärna med ideer som skulle kunna hjälpa mig på något vis.

Tack på förhand för alla svar.

Din personliga tall-tee
DET HÄR ÄR NICE! skulle gärna få mig en egen designad tall tee för de priset :D
detta dessutom eftersom ja har hållt på med photoshop ett par år :P

Din personliga tall-tee
grym ide!

vad är dfet tänkat att det ska finnas för storlekar färger osv?

vad tror du, hur läng tid tar det från att man beställt hos dig tilla sman får det i handen?

Din personliga tall-tee
Grillo sa:
Fan va du har idéer, skulle inte du starta tidning nyss? :P
Det var min första ide men insåg att det var ett för stort projekt för att funka på ett år, skulle ta längre tid och kosta mer än det mitt skolprojekt tillåter. Det här var mer rimligt än att starta en tidning från grunden.

freedom life 2009

Din personliga tall-tee
Låter bra jag kommer nog slänga iväg någon beställning. du kanske kan ha några färdigrykta som du bestämmer utseendet på. Och för lite mer pengar kan man få skicka in en egen design. Kom bara ihåg att ha många storlekar.

Din personliga tall-tee
är det ung företagssamhet lr?
jag gjorde ett skrivblock med reklam i som vi delade ut gratis till elever sen , vi omsatte 30 000 kr
försök hitta sponsorer så det blir billigare

Din personliga tall-tee
Tobss sa:
Grillo sa:
Fan va du har idéer, skulle inte du starta tidning nyss? :P
Det var min första ide men insåg att det var ett för stort projekt för att funka på ett år, skulle ta längre tid och kosta mer än det mitt skolprojekt tillåter. Det här var mer rimligt än att starta en tidning från grunden.

freedom life 2009
Är det UF du ska köra? Gjorde det när jag gick i skolan jag med, man lär sig väldigt mycket på det året.

Din personliga tall-tee
Tobss låter som en sjuk idé, jag är en av dina kunder direkt iaf... Men låt det inte tiden rinna iväg utan ta tag i det.. skicka gb! sjukt inresserad!

Din personliga tall-tee
klart det finns intresse. men är det inte rätt så dyrt om du ska fixa personliga tryck då det aldrig blir någon massproduktion? företaget som trycker skulle få ställa om sina maskiner till varje tryck? nu vet jag ju inte riktigt eftersom jag inte gjort någon efterforskning, ville bara starta en liten tankeställare som hjälp.

Men jag skulle lätt köpa om det gick att fixa till schysst pris :)

Din personliga tall-tee
Det här låter bra. Forsätt skriva om nu ni har ett intresse så jag vet hur stor marknaden är för den här iden.

jag tackar för alla tips och förslag, ge gärna fler om ni har några!

Sen skulle jag vara evigt tacksam ifall någon av er som visar intresse för det kanske kan ladda upp motiv eller vad ni är intresserade av att trycka på eran tröja så att jag har lite av en riktlinje och kan börja prata med ett tryckeri.

Jag kommer även att ha massproducerade talltees för försäljning och hoppas att intresset kommer kunna växa för dem också, de kommer då vara designade av mig och säljas billigare då de är billigare att tillverka.

Jag kommer att starta arbetet så fort jag har samlat lite information och kommer slänga upp en hemsida med mer ingående info för alla som är intresserade av det här.

Freedom Life 2009

Din personliga tall-tee
detta tryck är jävligt snyggt och säkert fler som tycker det'
självklart frågar jag skaparen om det är ok att man trycker upp det om det blir aktuellt =)

33d88dx.jpg

Senast ändrad:
Din personliga tall-tee
wire sa:
innebär det att alla i tråden måste lära sig illustrator?
Nej det behöver man inte men tänkte bara om ni hade några ideer, färdiga bilder.
Ifall man är intresserad av att designa en egen så hjälps vi åt och försöker få fram en design som överenskommer med kundens förfrågan, men jag behöver bilder på ideer som ni skulle kunna tänkas ha på en talltee så ja kan prata med tryckerier om pris osv.

Freedom Life 2009

Din personliga tall-tee
davidp sa:
låter fett bra! jag skulle villa ha en med bara nån kaxig text över hela... vad heter ditt företag?
Låter grymt det.
Det kommer komma att heta "Freedom Life"
Då jag tycker att det är en bra definition av vad skidor betyder för mig.

Freedom life 2009

Din personliga tall-tee
Roblind sa:
detta tryck är jävligt snyggt och säkert fler som tycker det\'
självklart frågar jag skaparen om det är ok att man trycker upp det om det blir aktuellt =)

http://i27.tinypic.com/33d88dx.jpg
grym bild! Precis så här menar jag, gärna fler såna här förslag eller vad just du är intresserad av, men ladda upp lite bilder som förslag så jag har nått att utgå ifrån bara.

Tack så mycket roblind!

Freedom Life 2009

Din personliga tall-tee
ojojoj, har en liknande idé i mitt uf-företag. Tänkte precis slänga upp en tråd om intresse etc, fick mig en tankeställare nu... konkurrens kan ju vara bra i vissa fall dock. :)

Tillbaka
Topp