DIN Stance-bredd och längd på bräda!

albinlenell

Ny medlem
Som rubriken, vilken stance-bredd kör du på? Och hur lång är brädan och du själv?

Skriver den här tråden för jag precis va ute i backen och provade en lite bredare stance än vad jag är van vid, och just nu känner jag bara att det gick käpprätt åt helvete, men på något sätt vill jag ändå ge det ett ytterligare försök imorgon när det inte är bäcksvart och uppkört, då jag hört att många kör med bred stance och verkligen trivs med den.

Jag är 180cm lång, Capita Horrorscope 155, Stance 62 (idag), ligger vanligtvis runt 54-58

Grymt tacksam för svar!

Senast ändrad:
Jag är 1,77, Skatebanana 152, bytte idag till 59 från 54

Vart grymt bra. Fick mycke bättre kontroll på rails men har inte testa hopp

Kör på en 154, är 174 lång och har bindningar så brett dte går. Vet inte riktigt hur brett det är men har extraborrade hål i bindningarna så man kan få stancen extra wide...

awesomebawls sa:
Zebba sa:
Jag är 1,77, Skatebanana 152, bytte idag till 59 från 54

Vart grymt bra. Fick mycke bättre kontroll på rails men har inte testa hopp
Låter bra! :) På vilket sätt fick du bättre kontroll? :D
Jag kände att jag stod bredare så sjönk jag ner mer mot brädan bättre. Har haft problem att åkt med för raka ben och de här hjälpte mig iaf
På så sätt fick jag större känsla av kontroll

Jag är 185, kör på Jennyus rental 156 och Nitro voltage 153.
stance på jennyus är 64, det vill säga max och på nitron så kör jag med typ 54.

Hur mäter man stancebredd är det insidan av båda bindningarna eller mittpunkten där gradskivan sitter?

Hur mäter man!

Jag är 178 cm, brädan 200 cm och stancen 50 cm.

Jag har provat att köra med bredare en gång i tiden men det var värdelöst för mig, det var när jag var inne på att hoppa och snurra men det kändes bara helt onaturligt att stå i spagat på brädan. Stå bekvämt så får du bättre känsla.

PocaPuder sa:
Jag är 178 cm, brädan 200 cm och stancen 50 cm.

Jag har provat att köra med bredare en gång i tiden men det var värdelöst för mig, det var när jag var inne på att hoppa och snurra men det kändes bara helt onaturligt att stå i spagat på brädan. Stå bekvämt så får du bättre känsla.
jävlar vilken monsterbräda :O haha

jag är 1,78 nånting och har en 156 burton custom v-rocker med stans på ungefär 67-68 cm

193cm lång, 162 ride antic wide och en stance på ungefär 60.. inte åkt på en 10 år så stancen känns enormt bred, men är väll en vanesak antar jag.. alla kids verkar försöka stå i nosen och i tailen, likadant som i mitten av 90 talet.. snart börjar väll folk åka i klänning som ski kidsen verkar göra nuförtiden :p då blir väll kanske stancen normalbred igen iaf ;)

Tillbaka
Topp