Dina skidors längd i förhållande till din egen!

Rogby

Ny medlem
Tjabba,

tänkte att man kunde skriva hur mkt längre/kortare ens skidor är mot sin egen längd.
T ex mina skidor är -12 mot min längd då jag är 190 och har 178 skidor :)

176cm Armada AR6
186cm sjv = -10cm.

Men då mäter väl Armada bara åkytan om jag inte är helt ute å cyklar?

Skit i längden. Det är oviktigt. Hur mycket väger du? Och hur hårt belastar du dem? Det är det som spelar roll. Jag är 180 lång väger lite, men jag belastar mycket och kör på 190 skidor. Bästa är bara att fråga där du köper dem. De vet.

Som "Eivert" sa så är längden inget man ska stirra sig blind på..
Mina Line är 181 & jag är (ca)183 = -2cm

ungefär lika långa som du själv eller lite längre är bra..mina är 3cm längre än vad jag är

jag 150 (midget) jag vet... mina skis 155, jag tycker det är skönare med längre skidor än en själv :)

tja, behöver lite hjälp. ska i dagarna beställa ett par twintips, och Ja, jag har kollat mallen som finns här i forumet, stämmer den?

är ca 176cm och väger in på ca 82 pannor, står emellan två skidor på conrad. ett par k2 silencer 169 cm eller ett par armada el rey 178? skillnaden är stor och jag okunnig ;P

är en god åkare och spenderar mesta tiden i pisten, men även i parken.

hmm är 190 och kör med fujative 169or.
21 centimeter skillnad...

Körde sönder mina Disorderly så nu är jag fast med dessa snowblades.

Är 179 lång och skidorna mina mäter in på 180 respektive 195 cm... Längden på skidan är som tidigare skribenter skrivit inte speciellt beroende av din egen längd utan mer av vad det är för typ av skida och hur skall använda den samt diverse andra parametrar som sin teknik osv...

Tillbaka
Topp