dogfunk.com är det värt det?

erikinair

Ny medlem
tjena jag och några polare tänkte beställa från dogfunk.com , hade tänkt mig ett par oakley crowbar och lite kläder. Undrar om det är nån som har beställt därifrån och om det är bra eller inte. Har hört att dom har ett avtal med oakley så att dom inte säljer oakley till sverige, är det sant? undrar också om tullen har kostat mycket för er som har beställt.
Är det någon som vet en bättre hemsida än dogfunk.com?

tacksam för svar:)

finns många sådana här trådar redan ^^ Maila dem så får ni nog svar. Olika med tull, i regel shippar de inte det man egentligen vill ha, dvs:

burton analog red etc
oakley
billabong
dc

osv, listan är bra lång. Mellan hand går bra (släkting å dyl), tull är sälllan man åker på men räkna ändå på det eftersom det förekommer. Extra tullavgifter kan förekomma. 3 % på kläder 25% moms, sen som sagt kan eventuell extratull tillkomma.

Kolla jetcarrier, sök på google bara, har precis hittat det företaget. Vet dock ingenting om dem, men konceptet verkar ju bra.

Verkar väldigt skumt att allt är så mkt billigare i usa än sverige, verkar som vissa bolag vill ha sämre pröjs helt enkelt ^^ Sen om det är ett märke från USA ere ju en annan femma.

Lycka till!

frankel sa:
Verkar väldigt skumt att allt är så mkt billigare i usa än sverige, verkar som vissa bolag vill ha sämre pröjs helt enkelt ^^ Sen om det är ett märke från USA ere ju en annan femma.

Lycka till!
Dom har mycket lägre skatt än i Sverige.
Många av märkena har fabriker där vilket kortar ner avgifterna avsevärt.
Det vi får in kommer oftast från då USA eller Asien, så egentligen är det ganska logiskt.

Senast ändrad:
Skatten är lägre ja. Det sa jag med " om märket är från usa..." Gucci etc är också galet mycket billigare där, 40 % ? Det är inte logiskt.

Som sagt, de shippar säkerligen inte det du vill ha !!
Har du en mellanhand, typ jetcarrier går det nog.

mvh

Du får betala moms och tull på grejerna när dom kommer till Sverige, ofta hiskeligt höga belopp så man tjänar inte alltid lika mycket som man tror även om det oftast blir billigare.

Det stämmer att dogfunk.com, backcountry.com m,m inte säljer Oakleyprodukter till Sverige pga av något fånigt avtal. Det löser du dock genom att öppna en Amerikansk brevlåda i US and A. På så vis luras (i detta fall) dogfunk.com att din adress ligger i US and A.

När paketet kommit till din adress som består av ett litet fack i en megastor lokal sorteras det ut och skickas vidare hem till dig av adressfirman. Har själv en sådan där "amerikansk" adress som jag öppnade förra året, kommer inte ihåg vad firman hette men tror det var något med "jet-". Efter lite gogglande löser du biffen!

(obs. är lite sömning så nått kanske inte stämmer)

frankel sa:
Som sagt, jetcarrier !
Berra, har du fått något shippat hit med succes? :)
Saker från backcountry har jag shippat med sucess, men inte oakleysaker genom jet-carrier, tänkte beställa en oakleydress från backcountry.com så gick igenom det där och öppnade en adress men lade ner projektet vid kassan pga av pengabrist. Men är rätt övertygad om att det skulle fungera felfritt för den som vill testa :)

Kommer ihåg att det var nån mer här från fr som faktiskt genomfört det...

Tillbaka
Topp