Dolomite pjäxor

Elveeen

Ny medlem
Dolomite pjäxor
Hej!

Funderar på att köpa ett par begagnade pjäxor av märket Dolomite. Modellen heter FX1 Team.
Tyvärr är jag inte så inne på pjäxor så det märket säger mig ingenting! :>
Behöver därför er hjälp! Någon som kanske åker med Dolomite pjäxor eller kanske någon som bara är en riktig skidgud! :>
Vad har ni att berätta om dessa pjäxor (bra kvalité, varma etc)?
Ska tillägga att försäljaren vill ha 1000kr för pjäxorna.
Väldigt tacksam för svar, och det snarast!
Ha Det Bra!

/nojjus

Dolomite pjäxor
Sjyssta Dolomitepjäxor reas ut för 1500 spänn på Stadium just nu och det är inga dåliga grejor. Köp nytt eftersom hans pjäxor är formade efter hans fötter.

Dolomite pjäxor
Först Lange och nu Dolomite. Nojjus gå till en duktig pjäx/skid försäljare, köp nya pjäxor. Var ärlig mot dig själv och berätta hur duktig/dålig du är, vilken terräng du helst åker i. Risken att få fel grejor minskar markant om du får klämma och känna på många olika märken och modeller tilsammans med en duktig försäljare. Begagnat köp erbjuder inte lika många valmöjligheter. Dessutom kan det bli dyrare när du efter en bit in på säsongen behöver köpa nya pga att de på ett eller annat sätt inte är bra. Det finns dessutom pjäxor som reas ut som nämns ovan.

Dolomite pjäxor
Tjena Gorillan!

Jo faktum är att jag varit i ungefär 10 affärer och fått råd, bl a iAlpingaraget. Och de flesta affärer har gett mig samma råd, precis som du, att jag ska köpa nya.
Så det har jag gjort nu, efter noga överväganden. Det blev ett par Lange, modell LC9 som jag fick till ett rimligt pris efter det inte är årets modell.
Tack för dina råd!

(förresten, kolla in #freeride.nu @ dalnet)

/nojjus

Dolomite pjäxor
Köp inte beggade pjäxor. Köp nya. Pjäxor är nästan det viktigaste i utrustningen förutom lavin grejjor om man tänkt åka offpist.
Det är värt att lägga lite stålar på ett par justa pjäxor,jag har erfarenhet av det.

Tillbaka
Topp