Dolomiterna nästa vecka

Coffan

Medlem
Dolomiterna nästa vecka
Tjenare!

Jag och min bror skall ner till Dolomiterna i en vecka (v7). Vi hoppas kunna göra några fina turer i området, men eftersom vi bara är två stycken så tänkte jag kolla ifall någon som kommer vara i området har samma planer!
Vi skall läsa på lite om olika åk, men mer kända såsom Val Mesdi känns väl som ett Svenne-måste.

Eftersom vi inte är allför insatta i offpistscenen så funderar vi även på att åka med guide en dag och då kanske passa på att prova lite mer tekniska ascenter, eller något känt åk på Marmolada.

Så om du skall vara i området och känner för att slänga på hudarna och traska lite, skicka ett PM!

Tips på fina åk mottages såklart med glädje:)

Dolomiterna nästa vecka
Tjena! det har precis börjat komma lite snö här nere så ni har tur! vi ska åka Val mesdi imorgon åter kommer med rapport om det var bra ;)

vi är ett gäng på 3 som ska stanna här nere tills påsk!

Dolomiterna nästa vecka
Kul att det börjat snöa lite! Återkom gärna om det artar sig. Jag hann inte åka iväg denna vecka trots allt men kan nog bli nåt i början av mars

Dolomiterna nästa vecka
Är också väldigt intresserad av snöläget! Sitter och letar boende i typ Val Gardena, men är tveksam pga snöläget. Snackade med min kära fader som är där nu, som sa att offpiståkning i princip inte finns pga ingen snö utanför pisten.

Tillbaka
Topp