Dominant VS evil twin vad passar mig?

fisk-nitrox

Ny medlem
Ska köpa en ny bräda i år eller typ nu.
Jag är 19 år, 190 lång väger ca 80kg

Ska vara en renodlad park bräda ca 158 lång 260 bred till mina 11.5or ( 46)

just nu ligger valet imällan en evil twin och en dominant.

Jag hoppar mest railar mindre. men planet är att raila en jävla massa i år. vilket betyder att jag inte kan ha en allt för mjuk bräda som bara svajjar i luften.

Evil twin brädan värkar vara en mer railbräda och mindre hopp bräda. men då jag hoppar mer så kommer jag nog att hoppa mer än raila..

hopppas jag inte svammlat bort er..

ge även tips på andra brädor

sedan ska jag även köpa ett par binningar till. vilket jag inte har nån aning om vad jag ska ha

fick för mig att dominant vaqr en ren street bräda :O aldrig åkt.. men hört bra rykten =)

Har kört på dominant i 2 år och älskar den! Härlig känsla i minde hopp (under 12m) och perfekt för allt vad jibb heter.

Skaffade mig en Burton Jussi till halva priset från tyskland förra våren! Den köpte jag för att jag vill ha något mer stabilt och allround och för att få stabilare landningar på stora hopp! Inte för att dominanten inte skulle duga till annat också men den har varit med om mycket och får nu bli endast jibbräda.

Jag tycker du ska kika vidare på nån lite styvare bräda :) Du är endå så stor och tung så du kan utnyttja en sådan mycket väl!

är ju i usa så är ju inte omöjligt att man köper med sig 2 fjolårets brädor ifrån ebay..

utseende är inte allt för viktigt för mig.

mjo du har nog rätt i att dem kan bli lite för mjuka för mig,
får väl kolla runt lite..

Hittar inge vettigt hos burton då, så kan behöva lite tips... på nån lite styvare.. burton stiffness typ 4-5

vill ha en truetwin bräda då det ska bli mkt jibbande

Senast ändrad:
Ante_87 sa:
fick för mig att dominant vaqr en ren street bräda :O aldrig åkt.. men hört bra rykten =)
Nä dominant är ingen streetbräda, kan vart dominant slick som fanns förut du kanske tänkte på. Håller med om att dominanten är jätteskön för hopp o rails, Det är grymt med pop i den.

Ride dose en wide modell av populära DH. Pallar nog med din vikt i feta kickers samt har rides parkbräder mer stål på kanterna för att klara påfrestningar av rails bättre.
Kolla den här annonsen jag hitta på blocket!
http://www.blocket.se/vi/18654579.htm?ca=11_s
Kör på doze tror det är från fjol men 1200kr är fett bra!

Tillbaka
Topp