Rätt twin-tips till ändamålet

Dan_Deville

Ny medlem
Rätt twin-tips till ändamålet
Hej Freeride!

Hoppas någon vänlig själ kan ha lite råd till mig!
Dotter börjar bli bättre och bättre på skidåkning och mitt mål framöver är att spendera mer och mer tid med henne i pisterna och parkerna tills den dagen hon tröttnar på farsan och är ur stugan innan man hunnit äta frukost och ska lattja med kompisarna.

Det jag har insett är att mina racerslalom har varit en dröm för mig att susa runt i backen med så det bara ryker men en mardröm att ha när man ska försöka ha kul med henne. Dom skär skarpt, går snabbt, är inte vidare lekvänliga (då dom kräver jobb för att inte bara göra som dom vill) kort och gott söker nu roliga twin-tips så jag kan åka lite lekfullt och kreativt med henne.

Frågan är både kring modell men framför allt längd på skidorna, har ju alltid haft en genomgående känsla att kortare skidor är lättare att kontrollera och hålla reda på, frågan är ska jag tänka så med mina twintips?
Kortare skidor ger ju även mindre fart är min erfarenhet vilket ju är en fördel i försöken att inte åka ifrån henne eller tänker jag fel där också?
Kikat mycket på Völkls Bash och Revolt-modeller, är dom något som kan passa mitt ändamål?
Tar all feedback jag kan få och tillhandahåller gärna mer info om ni behöver mer för att kunna ge ett bra råd!

Är 175 lång och åker idag ett par 167cm racerslalom som sagt.

Tacksam för all respons!
Danne

Tillbaka
Topp