Jadu,

Jag har åkt/ägt, Nordica Patron, Nordica Helldorado,Skilogik Howitzer,Hendryx PH. Ingen utav dom skidorna har varit bättre som allroundskida iaf. Okey Helldoradon var en nice charger men det är w99 med, Patronen flöt på bra i djupare snö men det gör w99 med , kanske mest pga den underbara tiprockern. Hendryx PH var grym i pisten och uppkördpist men det är w99 också. Första omgången Projekt Opinion har jag också ägt men den funkade bara i puder, dålig i slagigt före, w99 är grym i pissföre, otrolig charger faktiskt och ändå lätt och rolig,w112 är lite kvickare i svängarna i o m den lite kortare radien men också då lite oroligare när det börjar gå undan, w99 är bättre där.Enligt mig är w99 den bästa skidan som jag någonsin ägt eller provat, den flyter som en kork så länge du inte köper en för kort, själv så åker jag på den längsta som är drygt 190cm, väger 73 och är 179.
Den enda skidan som jag kanske kan tänka mig att köpa som komplement för ordentliga puderdagar och tät skogsåkning är nya w112 men bara som komplement och då kort. 50 cm puder i Japan har jag däremot inte provat skidan i men 30cm i Gränsen iaf