Dra till Kanada?

Jarr

Ny medlem
Dra till Kanada?
Hej!

Letar efter folk som kanske redan har boende? Eller är sugen på att dela? Kanske Fernie, förslag?

Tänkte dra antingen i december eller i Januari och stanna till siste april.

Har tyvärr inga polare som kan dra på en säsong. Själv är jag 24 år, från GBG och har en del erfarenhet av offpist.

Hör gärna av er.

MVH // Rik

Senast ändrad:
Dra till Kanada?
Jag är kanske sugen. Vad har du för planer med resan? Bara pumpa puder och chilla eller har du tänkt att jobba något för att dra in brödfödan?

Dra till Kanada?
Tanken är att främst leta efter det vita guldet. Vill undvika arbete om det går, lite olika faktorer som skall klaffa.

Men det är väll mer upp till var och en :]

Senast ändrad:
Dra till Kanada?
jag är mycket intresserad att hänga med!
har åkt skidor sen jag var 3 och vill känna på riktigt puder nu.
tror att ett jobb skulle var skönt att ha.. hälla uppp några öl på kvällarna eller nått sånt..
21 år från falun /william

Dra till Kanada?
wsollander sa:
jag är mycket intresserad att hänga med!
har åkt skidor sen jag var 3 och vill känna på riktigt puder nu.
tror att ett jobb skulle var skönt att ha.. hälla uppp några öl på kvällarna eller nått sånt..
21 år från falun /william
Ska du ha ngt sånt jobb så säger jag bara...var sjukt tidigt. Åk i oktober eller så kan du få ett sånt jobb. Eller så chansar du och åker i november.

Dra till Kanada?
Känns som att det är dax att tagga igång inför säsongen nu! Vi är 4-5 pers som har tänkt fixa ett hus i Fernie BC .. Ev behövs det ett par puderglada människor att fylla ut dubbelsängarna!!

Dra till Kanada?
Jag har också tänkt att dra till Kanada någonstans.

Hoppar gärna in någonstans där det finns plats.

Åker skidor och gärna där det är brant och mjukt.

Dra till Kanada?
moat_mask sa:
Jag Skall över, frågan är bara vart? Och om jag skall jobba också.
Ja ska du jobba så är det ju en bra idé att åka till en större ort med mer turister. Typ att söka jobb i tex Kicking Horse är väldigt svårt att göra på plats eftersom det inte finns så många jobb där. Så satsa på typ banff/whistler isf.

Dra till Kanada?
Hej!

Vi är två killar i 20års åldern som har planer att göra säsong i Whistler nu 09/10.
Planen änsålänge är att åka i början av december och hemåt någon gång i april/maj.

Vi håller på att fixa boende och kommit en bra bit på väg. Vi har kontakt med en tjej i Whistler som hyr ut "townhomes" i Gondola Heights, inte långt ifrån Creekside gondola. Sex personer är max i huset, så vi söker påök med 4 personer som det ser ut nu.

Men det ska sägas att inget är bokat och klart än, och det känns som vad som helst kan hända när det kommer till att hyra hus i Whistler.
Om det låter intressant och vill veta mer så kan du/ni höra av er till tobias_peterson@hotmail.com eller skriva till mig här på freeride!

Dra till Kanada?
Jag och en kompis hade tänkt Whistler i vinter, men efter ett idogt (och resultatlöst) sökande efter boende så får vi kanske tänka annan ort. Vi tänkte dra i mitten av november och har tänkt att jobba lite under säsongen. Vart ska ni andra söka er? fernie låter ju inte helt fel! Vi är båda skidåkare och har en hel del åkning i benen.

Just a Skier -> vad kommer man få betala per skalle för ett sådant townhome? Vi är två (från november), eventuellt en tredje som kommer lite senare som letar boende.

Dra till Kanada?
Jag är bra sugen på en säsong på skidor kommande vinter, så om nån har boende klart i kanada så skriv en rad till mig. Om mig, 25 åring som jobbar i oslo för tillfället, åkt en hel del skidor i mitt liv och är en väldigt aktiv klättrare på sommarhalvåret.

Dra till Kanada?
Hej!

Ska också till Fernie. Så långt är det bestämt i övrigt har jag ingen koll än så länge. Delar gärna boende om ngn saknar en roomie. Fått intrycket att de flesta som satsar på Kanada drar till Whistler så Fernie resenärer får gärna höra av sig. :-)

Dra till Kanada?
Det verkar som de flesta bara dragit över atlanten och åkt skidor. Är det någon som har lite erfarenhet av det här med jobb?

De flesta säger ju att man måste vara där i god tid om man ska få ett jobb, runt oktober/november. Är det någon som kan svara på om det är helt omöjligt att fixa jobb om man kommer någon gång i December?

Skulle vara kalas om någon kunde lägga in sitt veto.

Det är i första hand Fernie vi pratar om nu

Peace

Dra till Kanada?
Jarr sa:
Verkar som dom flesta bara är sugna på att "hoppa på" :). Ingen som är med på att dra ihop något?
hej Jarr!
Jag är en kille på 24 från Östersund som är sugen på kanada. Jag kan tänka mig att hjälpa till att dra ihop nått! Tänkte också va borta Jan till april/maj. Du får gärna höra av dig

Tillbaka
Topp