Dragon APX Goggles - Bra, dåliga?

Har ett par såna. Tycker dom känns mycket bra med fin passform. Men har inte kunnat testa de än så ja kan inte säga allt för mycket.

Hej!

Jag skriver här istället för att starta en ny tråd.. Jag har bara en fråga, hur bra fungerar APXn tillsammans med hjälm i allmänhet och Smith Variant Brim i synnerhet?
Bild på hjälmen:
1image.jpg

Tack och hej, Teo

Köpte APX förra säsongen och de har fungerat utmärkt med bl a POC och Giro.

Väldigt skönt med det stora synfältet. Dock tycker jag att linsbytessystemet är lite väl bråkigt och det känns som att man skall förstöra ramen ibland. I år har det ju kommit en hel uppsjö av glasögon modell "större" så det kanske finns bättre alternativ.

Jag skriver här istället för att starta en ny tråd.. Jag har bara en fråga, hur bra fungerar APXn tillsammans med hjälm i allmänhet och Smith Variant Brim i synnerhet?
Jag har Dragon APX med Smith Variant, dock utan Brim. Det funkar bra.

Jag tackar och bockar för de vettiga svaren! Ska se vad som finns, men i nuläget lutar det mot ett par APX. Jag kommer nog också mest ha en lins i dem så jag tror inte att det blir något problem med linsbytet. Åter igen, tackar!

//Teo

Har helt oanvända Dragon APX Coal Green Ionized till salu. Tänkte lägga upp en annons, men om du är sugen på de så kan du ta de kanske? Spontan-köpte före jul, aldrig använda. Kom på att jag istället vill ha fotokromatiskt glas, så det blir Smith Optics Turbo fan (har glasögon, vill slippa imma).

Nypriset var 1500:- , vill du ha de för 1250:- ?

Oldrider sa:
Har helt oanvända Dragon APX Coal Green Ionized till salu. Tänkte lägga upp en annons, men om du är sugen på de så kan du ta de kanske? Spontan-köpte före jul, aldrig använda. Kom på att jag istället vill ha fotokromatiskt glas, så det blir Smith Optics Turbo fan (har glasögon, vill slippa imma).

Nypriset var 1500:- , vill du ha de för 1250:- ?
Tack för erbjudandet, men jag avstår
//Teo

Tillbaka
Topp