Drake Bindningar

Dynamit

Ny medlem
Drake Bindningar
hej, har ett par drake bindningar och undrar nu har man lämpligast använder fångremen (?) som medföljde,..... vilken sida ska fästas i bindningen och vilken i bootsen/benet.....

och sen undrar jag hur man får skruvarna att hålla fast bindningen hårdare, fick skruva åt dom 3 gånger idag när jag åkte....

i know you know....

peace

Drake Bindningar
tja det där med att skruva fast skruvarna ofta får jag med göra.. det är verkligen piss tråkigt! hela tiden lossnar bindningarna - så kan det ju inte behöva vara?

Drake Bindningar
men ok, då fixar jag en sån, men hur använder man fångremmen då?? .... den typ ser ut som en nyckelring eller nåt.... peace

Drake Bindningar
Den sortens fångrem är inte så bra. Jag har kört utan fångrem hela säsongen en så länge! köp sån fångrem som är som en telefon sladd typ! annars ska du fästa den där lilla fångremmen i skorna någonstans! men det blir ju jobbigt om du ska ta av dig brädan och gå någonstans därför gillar inte jag riktigt den sortens fångrem

MVH HENRIK

Drake Bindningar
så den sortens fångrem är inte att rekommendera asså?... vad kostar en sån där telefonsladd-liknande-fångrem då??

peace

Drake Bindningar
Jag tycker den du har fått med bindinigen är bäst.. Sätt fast den i skornas snörning på vänster sko om du kör regular.. Sätt den andra ändan i järnbygeln under bakkappan!

Drake Bindningar
så du rekommenderar den fångremmen? då kör jag nog på den för det verkar enklast..... men hur har du fäst din i järnbygeln under bakkappan? om du kan/vill/orkar så får du gärna förklara.... ;)

peace

Drake Bindningar
ojoj.. Svårt att förklara.. Menar inte i bakkappan utan metallstycket där det står DRAKE. Du drar bara snöret genom öglan så sitter den:)

Jag har köpt till en liten liten karbinhake som jag sätter fast i skon.. Mycket enkelt..

Drake Bindningar
ok, låter bra.... men du menar asså där det står DRAkE, fattar det, men hittar ingetn lämpligt hål.... elelr har du den längst ner?? typ där booten ska va??

peace

Drake Bindningar
damn va segt....det är en sån där kort....hur är det i st.Anton? ska dit om en vecka... .... den är va 15 cm och i ena ändne sitter en typ nyckelring och i andra en hake.... hoppas liftvakterna är snällare där :)......peace

Drake Bindningar
det sitter en ögla i andra änden på snäret från metallstycket, metallstycket som du alltså knäpper fast i nyckelringen som ska sitta i skosnöret, dra snöret runt metallskenan med drake skrivet på bindningen, för sedan metallstycket igenom öglan i andra änden på snöret så det blir "lasso effekt" sen sitter den fast.. metoden fungerar överallt på bindningen.. du behöver inget hål att fästa den i..

Du behöver med största sannolikhet ingen fångrem i st.anton.. FÖr övrigt tycker jag att reglerna om fångrem är så jävla löjliga!!!! Men vi lever ju i ett jävla förmyndar samhälle också..

Drake Bindningar
aaaaaahhh.....shit du va ju fan smart du, typ mensa-style.....nu faller alla bitarna på plats.... ska gensast ändra.... tack för hjälpen mannen....jag hade tänkt tvärtom....fifan, pinsamt att jag va så dum :)

peace

Drake Bindningar
hahahahhah, den där lilla ringen??? hm, måste nog ha en större :P

och så blir det nog ltie jobbigt om den andra änden ska vara fäst i bindningen, efetrsom fångremmen är ca 15 cm lång..... eller också får man utåg fårn att tredje benet är skapligt lång ;)

peace

Drake Bindningar
Fäst fångremmen i hålen som är på sidan av basplattan i höjd med hålfoten istället för i hälbygeln, så kommer den närmare skosnörena. Bäst är förståss att inte fästa den ö.h.t utan att bara ha den i beredskap i fickan.

Drake Bindningar
Att grundtanken med fångremmar är bra blir vem som helst övertygad om när man får se en bräda som valt att ta en åktur utan förare. Ett problem med fångremmar dock är att när dom behövs, vid fikapauser och vandring så är det ytterst få som använder dom. Däremot när dom åker och brädan sitter fastspänd i skorna så är fångremmen på.

En orsak till detta ologiska användande tror jag till stor del beror på att man har en felkonstruerad fångrem som inte är smidig att ha på sig när man går eller svår att använda som parkeringsbroms.

En fångrem på 15cm är helt förkastlig i mina ögon och finns bara till för att lura sig själv att man ökat säkerheten på nått sätt.

Drake Bindningar
en fråga till, när jag köpte Drake-bindningarna, fick man även med en liten grej som det står Bakoda på.... vad ska man ha den till? ena sidan är platt, andra är "uppstående"... (bra förklaring)

Drake Bindningar
Är den självhäftande på den platta sidan? I så fall är det en stomp pad som du sätter mellan bindningarna, ställ foten på den så du inte snubblar när du åker släplift.

Drake Bindningar
jag har åkt hela säsongen úten fångrem så!!! bara jobbigt! men om man måste köpa fångrem så köp telefosladd kostar typ 100 kr på intersport!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp