Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad menar du med likvärdiga märken då.. Finns väll inga direkta konkurrenter som är så stora som burton.Linden88 sa:Jag kör drake för tillfället, de funkar... Har ingen större erfarenhet av bindningar... Menar du att burtons ofta går sönder eller att de är likvärdiga med andra märken?
Det är klart Burton´s grejer går sönder förr eller senare. Det gör ju alla tillverkares grejer. Det är ju trots allt snowboard prylar vi snackar om inte tavlor som hänger på väggen. Jag har alltid kört på Burton bindningar och visst har en del gått sönder men jag har också fått reservdelar på garantin snabbt och smidigt.SverigeTomten sa:Jag skulle satsa på Drake. Burton har ett enormt sortiment men alla deras prylar går ju sönder förr eller senare... Drake är väl en aning billigare också,
En bindning som är prisvärd just nu är Ride LX enligt mig... Du hittar dem för 1200 kr, gediget byggda i aluminium och okej straps. Deras pump spännen är de bästa på marknaden enligt mig. Nackdelen med aluminium är att de aldrig går sönder... Far min mosade foten vid en rätt hård krasch för 2 vintrar sedan, böjde basplattan men den höll: Om det hade varit ett par burton så skulle hans fot troligen vara i en del idag...Hasse sa:Drake´s bindningar kan vara de skönaste jag har kört på. Kört på allt Ride (början av 90´talet) till Burton. Drake slår de mesta hittils. Nitro´s är oki men inte jämfört med Drake.
//H
Ps. nu för tiden åker jag inte så mycket men när jag åkte mycket så var det iaf 130 dagar om året minst. Ds.
jag kör på ett par union cadet dlx och dom är frukansvärt sköna. så union kan jag också tipsa om att du borde kolla inHelmers sa:Om du är intresserad av att prova nytt så ska du kolla på:
T9
Union
Flux
Det är dom bästa!
Likvärdiga= att andra märken går sönder lika lätt som Burtons...Nosskire sa:Vad menar du med likvärdiga märken då.. Finns väll inga direkta konkurrenter som är så stora som burton.Linden88 sa:Jag kör drake för tillfället, de funkar... Har ingen större erfarenhet av bindningar... Menar du att burtons ofta går sönder eller att de är likvärdiga med andra märken?
Men ja, det går sönder oftare. MEN. bindningarna är sköna och det finns reservdelar ! Jag äger själv ett par cartel (som för övrigt är till salu) men älskar mina Flux bindningar klart mer.
Köp bindningarna du får bra pris på och som du tycker är sköna. Oavsett märke.
Hur ofta åker du då? de flesta här åker väl flera tillfällen per år... Själv åker jag så mycket jag får möjlighet till, blev väl 3 tillfällen i vintras :s menmen... drake är ju prisvärda...rallejo sa:Jag kör med Burton Custom bindningar och tycker dom är jätte sköna, de har gått sönder några gånger men det är det värt just för att dom är så sköna.
Testade också ett par flow bindningar från 2006 tidigare i år, tyckte inte att dom var specielt sköna, men det är ju vad jag tycker.
jag åker väll ganska mycket, blev ca 25 dagar i vinter. Jag har ju inte testat några drake bindningar så dom har jag ingen koll på =/Linden88 sa:Hur ofta åker du då? de flesta här åker väl flera tillfällen per år... Själv åker jag så mycket jag får möjlighet till, blev väl 3 tillfällen i vintras :s menmen... drake är ju prisvärda...rallejo sa:Jag kör med Burton Custom bindningar och tycker dom är jätte sköna, de har gått sönder några gånger men det är det värt just för att dom är så sköna.
Testade också ett par flow bindningar från 2006 tidigare i år, tyckte inte att dom var specielt sköna, men det är ju vad jag tycker.
Ridebindningar e sköna men jag knäckte tre par i vintras så de går nog sönder allt. Jag fick ett par cartel som har hållit hittills iaf. Första gången jag provar burtonskit så jag får la se vad som händer.Nosskire sa:En bindning som är prisvärd just nu är Ride LX enligt mig... Du hittar dem för 1200 kr, gediget byggda i aluminium och okej straps. Deras pump spännen är de bästa på marknaden enligt mig. Nackdelen med aluminium är att de aldrig går sönder... Far min mosade foten vid en rätt hård krasch för 2 vintrar sedan, böjde basplattan men den höll: Om det hade varit ett par burton så skulle hans fot troligen vara i en del idag...
Men, inget ont om drake. Men är deras straps verkligen sköna...?
Flux är annars de bästa bindningarna jag har använt...
Men det är samples så det är endast Large1-ICONAGENCY sa:Du kan få köpa ett par T9 billigt av mig =)
Säljer ut en del prover.
Öhm... Hur lyckatdes du knäcka en Ride bindning? Som jag tidigare skrev så böjs dem men att knäcka en aluminiumbas borde vara omöjligt. Din fot går sönder långt innan. Vilken Ride bindningar pratar du om? Om du knäckte 3 st aluminium basplattor?MarkusRehn sa:Ridebindningar e sköna men jag knäckte tre par i vintras så de går nog sönder allt. Jag fick ett par cartel som har hållit hittills iaf. Första gången jag provar burtonskit så jag får la se vad som händer.Nosskire sa:En bindning som är prisvärd just nu är Ride LX enligt mig... Du hittar dem för 1200 kr, gediget byggda i aluminium och okej straps. Deras pump spännen är de bästa på marknaden enligt mig. Nackdelen med aluminium är att de aldrig går sönder... Far min mosade foten vid en rätt hård krasch för 2 vintrar sedan, böjde basplattan men den höll: Om det hade varit ett par burton så skulle hans fot troligen vara i en del idag...
Men, inget ont om drake. Men är deras straps verkligen sköna...?
Flux är annars de bästa bindningarna jag har använt...
Polaren knäckte två basar och två bakkappor från burton i vintras oxå så grejer går det åt.
Har inte provat drake men har nästan bara hört gott om dem. Sjukt prisvärda om inte annat.