Drömmar om snö

Wippeh

Ny medlem
Drömmar om snö
drömde inatt att jag var å åkte på typ tre berg, gick skitkasst tills jag kom till sista berget å där flög jag bara fram på ett par teneighty(som ni vet har vingar som grafik) i varenda gupp som fanns och gjorde massor av feta trixx. helt oregelbundet högt flög jag, sen åkte jag baklänges offpiståkning i onändligt djupt puder i skogen. synd de bara att jag är så värdelös på å åka egentligen, men den var grymt bra. tror jag ska gå och lägga mig i ide och drömma till vintern kommer nu.

haft några sjuka/roliga/tråkiga skid/snowboardåkardrömmar nu inför säsongen så skriv nu vafan? :)

Drömmar om snö
Men de bästa skiddrömmarna är ändå de man kan kontrollera! Det är lika kul som att åka skidor på riktigt! Fast jag brukar iochförsig bli så upphetsad att jag vaknar...

Drömmar om snö
Har också haft drömmar där jag flyger helt kontrolerat, och varenda grab tweakar man lite extra. =D Flera gånger har jag drömt det.
För ungefär en vecka sedan drömde jag att jag var i St.Anton och åkte. Såg inte ut som på riktigt, i drömmen var det ett riktigt högt och brant berg som stog i ett flakt landskap. Ungefär som om det stog ett 2000 meter högt berg i dalarna.

Drömmar om snö
ja typ så! heltufft fredde :D. synd att folk är så tråkiga och inte skriver något, menar... antingen så har man inga drömmar om snö och är helt tråkig. eller så har man och kommer inte ihåg eller är för tuff för å berätta! elleh? de är ju bara kul... kan tillägga att vi ikväll i luleå haft minusgrader och man har kunnat rista in kuk och andra meningslösa saker på bilrutor där frosten härjar som mest :P tjao

Drömmar om snö
Personer med sådana drömmar bör läsa boken "Att surfa i himalaya, samtal med en buddistisk mästare". Den inleds med en liknande dröm och fortsätter sedan om hur man får till det perfekta åket genom tantrisk buddism.

Läs och begrunda för att bli bättre på laggen!

Drömmar om snö
Jag brukar drömma om att jag sätter helikoptern, inatt hade jag dock en annan skiddröm. Det var så lustigt, vi var på Korfu som låg i Alperna. Jag och två kompisar försökte bestiga ett berg men snön var underminerad så om man stod upp trillade man igenom snötäcket, ner till en iskall flod och en säker död. Vi fick då krypa/åla oss uppför sluttningen men det tog sån tid och dessutom var jag kissnödig. Så då kunde man gå igenom en lucka in till en studentkorridor.

Efter att ha försökt hitta toaletten ett tag i korridoren gjorde sig nödigheten alltmer påtaglig. Då kom min polare fram med med en bergsprängare, en sån bandare med två högtalare på varje sida. Igenom gallret på högtalarna kunde man urinera. Urinet samlades sedan upp inne i baslådan. Detta fick man därefter tömma på en pott som fanns inne på toaletten. Det kändes mycket skumt att urinera rätt in in högtalaren och jag tänkte att det här måste ju ändå vara lite fel. Dock visade det sig att allt var i sin ordning, när man lyfte på högtalargallret låg där ett ös-kar som man använde till att tömma högtalarens innehåll i pottan.

Min kompis sade att han var besviken över ljudet i HIFI:n men att det samtidigt var bra med urineringsfunktionen. Då slapp han lämna sitt rum när han blev nödig. Vi blickade ut igenom fönstret och såg hur det snöade. Samtidigt konstaterade vi att medelhavets vågor var ngt extra här på Korfu. Vi gick tillbaka igenom luckan och kom nu åter upp på det underminerade snötäcket. Denna gång hade vi skaffat oss stighudar vilket borgade för att vi helt plötsligt stod på toppen.

Där vaknade jag. Nödig. Samt skidsugen.

//Janne

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp