Jag brukar drömma om att jag sätter helikoptern, inatt hade jag dock en annan skiddröm. Det var så lustigt, vi var på Korfu som låg i Alperna. Jag och två kompisar försökte bestiga ett berg men snön var underminerad så om man stod upp trillade man igenom snötäcket, ner till en iskall flod och en säker död. Vi fick då krypa/åla oss uppför sluttningen men det tog sån tid och dessutom var jag kissnödig. Så då kunde man gå igenom en lucka in till en studentkorridor.
Efter att ha försökt hitta toaletten ett tag i korridoren gjorde sig nödigheten alltmer påtaglig. Då kom min polare fram med med en bergsprängare, en sån bandare med två högtalare på varje sida. Igenom gallret på högtalarna kunde man urinera. Urinet samlades sedan upp inne i baslådan. Detta fick man därefter tömma på en pott som fanns inne på toaletten. Det kändes mycket skumt att urinera rätt in in högtalaren och jag tänkte att det här måste ju ändå vara lite fel. Dock visade det sig att allt var i sin ordning, när man lyfte på högtalargallret låg där ett ös-kar som man använde till att tömma högtalarens innehåll i pottan.
Min kompis sade att han var besviken över ljudet i HIFI:n men att det samtidigt var bra med urineringsfunktionen. Då slapp han lämna sitt rum när han blev nödig. Vi blickade ut igenom fönstret och såg hur det snöade. Samtidigt konstaterade vi att medelhavets vågor var ngt extra här på Korfu. Vi gick tillbaka igenom luckan och kom nu åter upp på det underminerade snötäcket. Denna gång hade vi skaffat oss stighudar vilket borgade för att vi helt plötsligt stod på toppen.
Där vaknade jag. Nödig. Samt skidsugen.
//Janne