DrZipe Mistress Level VI - Immar! Hjälp!

Deno0716

Ny medlem
Hej!

Jag köpte ett par Dr Zipe Mistress L VI länk: https://www.freeride.se/prylar/skidglasogon/2012/dr-zipe/mistress-level-6.html

De står att de är immfria, men mina immar så fort jag sätter på de nästan. Måste hela tiden rensa innuti med vantarna, men det tar sekunder innan de blir immigt igen. Vad kan detta bero på? Behöver verkligen hjälp då jag sitter o funderar på att köpa nya, men med detta pris borde man väl inte behöva det?

Tacksam för hjälp om vart problemet kan ligga. Är en medel snowboardåkare som inte vet allt för mycket om utrustning m.m.

Att du har torkat dom på insidan är nog problemet, ett par goggles ska ALDRIG torkas på insidan.
När dom är nya är det en hinna på insidan av glaset som gör att dom inte immar.

R_krona sa:
Att du har torkat dom på insidan är nog problemet, ett par goggles ska ALDRIG torkas på insidan.
När dom är nya är det en hinna på insidan av glaset som gör att dom inte immar.
Der har du svaret! Kjøp et par nye linser og IKKE tørk de på insiden! Blir de fuktige putter du de inni jakken på vei opp i heisen. Man kan tørke de lett invendig når de er tørre for å få bort skit og flekker,men ikke når de er fuktige som skrevet over. No go uansett merke!

Hmm.. fast själva anledning varför jag torkade de på insidan var att de immade från första början? Blev tvungen att göra det då det immade och jag såg ingenting..

Vad kostar en ny lins? (Låter inte direkt värt att köpa en ny om den började imma redan då som ny, eller har jag fel?)

Har du dom på pannan eller liknande börjar dom alltid imma men kommer försvinna fort då du börjar åka och luft strömmar igenom.

Tack för svaren hittils.

De brukar inte försvinna när jag åker, jag känner av att luften inte strömmar igenom så mycket, bara om det blåser riktigt mycket har jag märkt att de försvinner, fast det händer så sällan.

De brukar oftast imma sig när jag andas ut, och det göre från både näsan och munnen.

Felet som du gjorde från början är ju att du var dumsnål och köpt dåliga goggles.
Sälj till närmaste p12a som tycker dr.zipe är cool och köpt några vettiga goggles, typ Dragon.

hvordan har du hjelm/lue på?
er det lufting mellom hjelm kant og brille? evt har du hjelm med brilleventilasjons spor??
jeg hadde en gammel hjelm som gjorde så alle briller "immade" og bytta hjelm til en med vents og vips ingen imma:)

dragon mace briller dugget som helsikke, samme gjorde mine nye Spy Platoon, kjøpte ny hjelm og problem solved, men første pri ha alltid brillene der de skal være(foran øynene) ikke oppe på hjelmen...

andre pri er og ALDRI ta på innsiden av glasset, da kommer det imma uannsett..

Se till att dina goggles är torra och fina när du ger dig ut.
Byt till solglasögon när du gör tunga klättrningar.
Var inte tetig och sätt goggles i pannan när du åker lift.

Jag har kört Zipe i många år nu utan några nämnvärda improblem.

//Kalle

Tillbaka
Topp