hejsan!
snälla fråga någon via pm eller något sånt inan du lägger upp en sådant inlägg!
nu till frågan, ja du kan åka med din kona shred uppe i åre! Under vissa tider på säsongen kommer cykelpatrullen att arbeta med utveckling av helt nya leder. som passar alla cykeltyper och åldrar! och den största nyheten som kommer att komma i åre bikepark är en ny led från högzon (toppen av kabinen) och leden kommer att vara en grön om jag inte minns fel! och då kan även dem som är lite mindre erfarna komma upp på toppen och njuta av utsikten och åkningen på toppen, men dock så kommer den vara klar lite senare på året men kommer att bli klar.
villka leder som jag skulle välja med din hoj och med en ht är!
flinbanan med anknytning till kälkspåret, där kommer du att bemöta stora velodromer, doserade kurvor och små som stora hopp men om man inte tro man kan behärska dem hinder som kommer kan man alltid åka för bi dem.
slope style området.
där kan du hoppa göra trix med mera och bara ha det roligt^^
och sedan finns det många andra men domma är minna favoriter! men kan ge dig mer information om åre bike park och dess leder och info om du vill.
och tänk ALLTID på!
LÄR DIG CYKELN: och börja lungt så du inte kommer in på HC första dagen
BROMSA MJUKT: med downhill/freeride cyklar används mäst så kallade hydraliska bromsar och jag låvar det tar stopp snabbt
STÄLL PEDALRENA HORISONELLT: det är för att du skqa få jämn balans på cykeln och det är stor skanns att du slår i marken om du inte gör det.
SÄNK SADELN du vet när det blir brant så kan man slå sig där man inte vill slå sig (vi killar vet :P)