Duuude! Tanner åkt dit för röka

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Brukar du cannabis då och då ser du kanske inte de som skadas, men i slutledet ser man de som blir helt trasiga av cannabisanvänding"

Har jag fel när jag säger att det är så med alkohol också? Alkohol är värre det är jag övertygad om. Betyder dock inte att jag stödjer och brukar något av drogerna, Men alkohol skadar dig mer på kort och på lång sikt. Tänker inte lägga fram någon källa.

Det är olagligt att ladda ner filmer, det är olagligt att köra för fort. Köra för fort riskerar ditt egna och andras liv, Hastighets gränser finns av en anledning men följs inte ändå. Cannabis påverkar dig själv ingen annan och inte mer negativt än alkohol.

vad jag menar är att bara för att de inte finns en lag behöver det inte vara bra för dig. Tex alkohol, tobak,

Det är jäkligt illa att Tanner Hall röker på.
Det är illa oavsett vem det är. Men med tanke på att det är grymt mycket småkids som ser upp till just Tanner och att för att han är en sån känd profil inom freeskiing, så är väl detta lite av ett "speciall case".
Att han röker på har väll de flesta vetat/anat en längre tid, så det är ju inte precis någon överraskning... Men som sagt, jäkligt illa!

Btw... Det spelar väl ingen roll om det är farligt eller inte? Det är olagligt, bryter man mot lagen bör man åka fast. Olagligt är olagligt.

Det han gjort gör ju inte precis gott för sporten heller om man säger så...

ebba-t sa:
Det är illa oavsett vem det är. Men med tanke på att det är grymt mycket småkids som ser upp till just Tanner och att för att han är en sån känd profil inom freeskiing, så är väl detta lite av ett "speciall case".
Att han röker på har väll de flesta vetat/anat en längre tid, så det är ju inte precis någon överraskning... Men som sagt, jäkligt illa!

Btw... Det spelar väl ingen roll om det är farligt eller inte? Det är olagligt, bryter man mot lagen bör man åka fast. Olagligt är olagligt.

Varför är det illa? Är det lika illa med Alkohol?
Vem säger att lagen har rätt? Går man mot rödgubbe borde man åka fast för då bryter man mot lagen. Cyklar man på trottoaren stider man mot lagen och borde åka fast.
Tycker endå inte man kan blaima han på det viset, alla tillför väl något på något vis lr inte, han är ingen supermänniska. [Jag skyddar inte röka på något vis, tar fullt avstånd från droger (om man bortser ipren osv)]

Jag är riktigt osäker på om jag vill hoppa in i denna diskussion men hit me.

Hogizz sa:
ebba-t sa:

Varför är det illa? Är det lika illa med Alkohol?
Vem säger att lagen har rätt? Går man mot rödgubbe borde man åka fast för då bryter man mot lagen. Cyklar man på trottoaren stider man mot lagen och borde åka fast.
Tycker endå inte man kan blaima han på det viset, alla tillför väl något på något vis lr inte, han är ingen supermänniska. [Jag skyddar inte röka på något vis, tar fullt avstånd från droger (om man bortser ipren osv)]

Jag är riktigt osäker på om jag vill hoppa in i denna diskussion men hit me.
WÖÖÖRD!

Till alla som tror att cannabis är dödsknark, se dokumentären "The Union - The business behind getting high".
Läs gärna kanadensiska senatens rapport om cannabis också.

Läs på innan ni yttrar er, de flesta här är riktigt obildade och tror på all skräckpropaganda.

Tror inte någon än så länge sakt att Cannabis är dödsknar, det är nog ganska få nu för tiden som drar fram argumentet att man kan dö av Cannabis. Till och med FMN (föräldraföreningen mot narkotika) erkänner att Cannabis inte ger några fysiska skador eller risker för överdoser.

ebba-t sa:
Jävligt intelligent att motivera en lag med att den är olaglig.

KGlicious sa:
ebba-t sa:
Tycker du att hon motiverade lagen? Jag skulle påstå att hon motiverade konsekvensen av att bryta den.

I majoriteten av dagens välutvecklade länder är cannabis olaglig. De har inte gjort det olagligt bara för att jävlas, tänk efter lite! Sen hoppas jag verkligen ni är lite kritiska mot era källor som gloriferar droger osv (precis som med alla källor).
Undra fan inte om man kan införa dödstraff mot idioti, eller åtminstone sterilisering? För jag vill verkligen inte att vissa i detta forumet ska föröka sig med tanke på vad jag läst i den här tråden för då är vår planet doooomed!

Monis, tänk även på att Alkohol är en väldig drog som är laglig i vart enda land.
(orkar inte kolla upp om det är olagligt i något land)

Cigaretter är farligt i längden och skadar människor också.
Cigaretter är lagligt i många länder (orkar inte kolla upp om det är olagligt i något land)

off-topic;
är du seriliserad själv och är därför avundsjuk på andra?

Sen är det ju faktiskt så att FN "tvingar" länder att göra cannabis olagligt, ett avtal som tex Sverige skrivit på. Schweiz tex röstade ju för ett tag sen om att legalisera cannabis. Ett förslag som, inte så förvånandsvärt, röstades ner. 36 för och 64 mot.

teenagemutantninjaskier sa:
Monis, tänk även på att Alkohol är en väldig drog som är laglig i vart enda land.
Det kan kommer på på rak arm:

Iran
Libien
Sudan

är säkert några till.

Cigaretter är farligt i längden och skadar människor också.
Cigaretter är lagligt i många länder (orkar inte kolla upp om det är olagligt i något land)
Är det ett argument för att legalisera cannabis? Att andra, farligare saker, är tillåtna?
Frågan är inte bara till dig utan även alla andra som tar upp detta i sina inlägg.

en väldig drog? Skulle det stå farligt efter väldig eller?
Alkohol är ett av det värsta beroendet man kan ha, man dör av abstinensen! Sen smälter alkoholen mer eller mindre hjärnan till en överkokt grönsak! MEN detta är först vid enormt tungt bruk, du måste supa helvetet av dig dagligen i fleeeeera år för att riskera detta.
Cannabis ger läskiga effekter och beroende (JA! det är enormt PSYKISKT beroendeframkallande) vid MYCKET mildare bruk

KGlicious sa:
ebba-t sa:
Exakt!

Nu a:r det dags fo:r några citat!

"And when people say to me that they are a law-abiding citizen, well, that's very nice, but hold on a second - what? - you're an abider of EVERY law? I mean if we are going to be law abiding citizens, we might as well give up! Because what it means is that laws are gonna be passed by corrupt politicians and merely become law because there is enough hands in the air or some dicta is signed by the president and then we have to abide by these laws even though they are taking our freedoms away by the day? No, no! We need to stop co-operating with the laws that are there not to make society a better and a nicer place to live, they are there to control, to impose, to dictate, to take freedoms away. We have to stand up and say: Enough – we're not having it."

-David Icke, Coast To Coast Radio, March 28th 2006

"'Authority' ought to be there only to serve its particular community by removing restrictions on freedom of expression and action under my golden rule of 'Do what you like so long as you don't impose it on others'. Authority's role should be in protecting the unwilling from the will of another. After that, they should push off and leave us alone."

-David Icke, The David Icke Newsletter, November 11th 2006

oscarius sa:
KGlicious sa:
ebba-t sa:
Tycker du att hon motiverade lagen? Jag skulle påstå att hon motiverade konsekvensen av att bryta den.
Okej jag uttryckte mig fel kanske, men fortfarande? Det är bara efterblivet att göra så, för jag tror nog alla vet att cannabis är olagligt, men inte varför. "För att det är knark!!!" - Men gå och lägg er liksom.

Det finns fler fördelar än nackdelar med cannabis. Titta på Holland, jag ser faktiskt inte någon brutal skillnad mot sverige fast det är lagligt där? Kan någon förklara det för mig?

Sen tycker jag att det är fel att klanka ner på Tanner och säga att alla som ser upp till honom kommer börja röka på, finns ju betydligt många fler än bara han som röker och åker skidor.

Har en kompis som bor i holland.
Där är snus olagligt, och han får inte snusa för sina föräldrar när han kommer hit till Sverige. Så alla har vi olika relation till cannabis. Tror alkohol gör större skada.

Men det är inte själva majan som är farligt.. Visst det kanske inte skördar lika många liv som alkoholen. Men majan är som inkörsporten till andra tyngre droger och det är där det farliga kommer in.

Sen tror jag iofs att artiklen är jätte fake

petterlehmann sa:
Men det är inte själva majan som är farligt.. Visst det kanske inte skördar lika många liv som alkoholen. Men majan är som inkörsporten till andra tyngre droger och det är där det farliga kommer in.
Suck.. det är inte 100% garanterat att du kommer in på andra droger BARA för att du provar eller röker på regelbundet.

The_teo sa:
petterlehmann sa:
Suck.. det är inte 100% garanterat att du kommer in på andra droger BARA för att du provar eller röker på regelbundet.
nej men det fattar jag också men chansen finns ju..t,e,x så tror jag inte tanner kommer köra något annat.....

petterlehmann sa:
The_teo sa:
petterlehmann sa:
nej men det fattar jag också men chansen finns ju..t,e,x så tror jag inte tanner kommer köra något annat.....
Förmodar att du känner Tanner personligen om du ska kunna utlåta dig om något sådant.

petterlehmann sa:
Ren jävla skrämsel-propoganda haha!
Om jag får säga det sjv är väl Alkohol inkörsporten till andra droger, tyvärr ser inte folk på det som en drog för alkohol är ju bra för kropp och själ, fuck kulturen!

ni tror inte det är en sån person som är intresserad av droger i allmänhet och är experimentell av sig som börjar med cb bara för att det är vanligast att börja med sen går vidare tyngre och tyngre? det är ju liksom inte själva cb:n som gör att du testar annat utan det har man ju nog redan bestämt sig för innan tror jag

för att kommentera att tanner har blivit busted så kan jag inte säga mer än synd för honom men bra pr :)

oscarius sa:
petterlehmann sa:
The_teo sa:
Förmodar att du känner Tanner personligen om du ska kunna utlåta dig om något sådant.
Du kanske inte såg att jag skrev TROR!! Klart som fan att jag inte känner honom...

petterlehmann sa:
oscarius sa:
petterlehmann sa:
Du kanske inte såg att jag skrev TROR!! Klart som fan att jag inte känner honom...
Onödigt att spekulera i det om du inte känner honom.

Puss

Senast ändrad:
oscarius sa:
petterlehmann sa:
oscarius sa:
Onödigt att spekulera i det om du inte känner honom.

Puss
Jag syftade inte på honom från början utan om saken i allmenhet..Hurvida jag kände honom eller inte va det du som tog upp

Puss

Många experter i den här tråden. Har ni som är drogliberala träffat någon missbrukare? Har ni sett vilket arbete som krävs för att hjälpa beroende tillbaka till ett drägligt liv?

Det är klart att man kan basera sina åsikter på resonemang som "jag och min polare har rökt på och vi blev inga missbrukare, alltså är det ofarligt", men jag tycker att man kan vara lite mer ödmjuk inför att man inte alltid har full koll på varför folk faktiskt fastnar i beroende.

Kiels sa:
Många experter i den här tråden. Har ni som är drogliberala träffat någon missbrukare? Har ni sett vilket arbete som krävs för att hjälpa beroende tillbaka till ett drägligt liv?

Det är klart att man kan basera sina åsikter på resonemang som "jag och min polare har rökt på och vi blev inga missbrukare, alltså är det ofarligt", men jag tycker att man kan vara lite mer ödmjuk inför att man inte alltid har full koll på varför folk faktiskt fastnar i beroende.
Sanning broder sanning, har hört/läst en hel del av gamla rökare och det är ett helvete, specielt psykiskt då man bl a blir deprimerad, ångestladdad m.m. när man ska sluta.
Men samtidigt tycker jag att svenska staten bör oroa sig mer om dagens ungdomars alkoholvanor än att skrämselpropagera för marijuana. Låter kanske som en moralpolis nu men svenskarna super ju som fan verkligen, och alkoholism är minst lika illa, om inte värre, än ett cannabisberoende.

Vad det gäller Tanner och de andra lirarna i toppen tror jag det röks en hel del, de är ju trots allt kändisar med pengar så lite kokain då och då hade inte heller förvånat.

Kiels sa:
Ohh jag, allt för väl kanske. En nära vän till mig räknas/räknades nog som tung missbrukare, "polare" från gymnasiet som dog av överdos för snart 2 år sen och bor samtidigt i en av sveriges absolut knarktätaste städer, så jag vet vad jag pratar om.

Säger inte att det är bra att knarka, verkligen inte det jag menar. Men sköter man det på ett hälsosamt plan så är många droger ganska "ofarliga". Självklart kommer ens liv att bli rätt fucke up om man röker på varje dag och sen slutar med det. Maten kommer inte smaka lika gott, musiken kommer inte låta lika bra etc. Samma sak om du trycker E / MDMA relativt ofta så kommer dina känslor när du är nere på jorden att kännas välldigt tunna och meningslösa.

Och jag är rätt medveten om. Men som sagt håller man det på ett strike plan och inte låter det gå över styr så ser jag faktiskt ingen fara med det. Vill någon röka på nångång i månaden så är de fine för mig.

Robbott sa:
Kiels sa:

Sanning broder sanning, har hört/läst en hel del av gamla rökare och det är ett helvete, specielt psykiskt då man bl a blir deprimerad, ångestladdad m.m. när man ska sluta.
Men samtidigt tycker jag att svenska staten bör oroa sig mer om dagens ungdomars alkoholvanor än att skrämselpropagera för marijuana. Låter kanske som en moralpolis nu men svenskarna super ju som fan verkligen, och alkoholism är minst lika illa, om inte värre, än ett cannabisberoende.

Vad det gäller Tanner och de andra lirarna i toppen tror jag det röks en hel del, de är ju trots allt kändisar med pengar så lite kokain då och då hade inte heller förvånat.
Staten tjänar pengar på att folk köper alkohol, vare sig dom köper ut lr inte.
Dock är det rätt lamt argument med tanke på att det skulle kunna gå och införa sk. coffeashops som dom har i tex Amsterdam.
Alkoholism är ett rent jävla helvete, inget jag vill gå igenom iaf.
föh. så är inte Cannasbis klassat som beroendeframkallat.

splendid sa:
Kiels sa:
Ohh jag, allt för väl kanske. En nära vän till mig räknas/räknades nog som tung missbrukare, "polare" från gymnasiet som dog av överdos för snart 2 år sen och bor samtidigt i en av sveriges absolut knarktätaste städer, så jag vet vad jag pratar om.

Säger inte att det är bra att knarka, verkligen inte det jag menar. Men sköter man det på ett hälsosamt plan så är många droger ganska "ofarliga". Självklart kommer ens liv att bli rätt fucke up om man röker på varje dag och sen slutar med det. Maten kommer inte smaka lika gott, musiken kommer inte låta lika bra etc. Samma sak om du trycker E / MDMA relativt ofta så kommer dina känslor när du är nere på jorden att kännas välldigt tunna och meningslösa.

Och jag är rätt medveten om. Men som sagt håller man det på ett strike plan och inte låter det gå över styr så ser jag faktiskt ingen fara med det. Vill någon röka på nångång i månaden så är de fine för mig.
Trist det som hände med din polare och nu vet jag inte om ni kommit in på några andra droger än cannabis. Men det har inte rapporterats ett enda dödsfall av bara cannabis, h*n måste ha använt något mer. I stortsett däckar du väl bara av överdosering..

Jag är neutral.

Hogizz sa:
Trist det som hände med din polare och nu vet jag inte om ni kommit in på några andra droger än cannabis. Men det har inte rapporterats ett enda dödsfall av bara cannabis, h*n måste ha använt något mer. I stortsett däckar du väl bara av överdosering..

Jag är neutral.
Självklart var de inte cannabis han fick od av, va kokain om jag inte minns helt fel, en drog jag av ganska förståliga skäl avskyr.

petterlehmann sa:
ahahaha! jag hoppas att du var ironisk med ditt påstående. men annars känns det ju trevligt för hem & skola att någon gått på deras fruktansvärt felaktiga droginformation...
det är inte marijuana som är inkörsport till tyngre droger - om något är inkörsport så är det ALKOHOL. men DET är det ingen som vill prata om i sverige för vi älskar ju vår sprit!

alkohol är bland den farligaste drogen som finns, men det är det ingen som vill inse.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp