duved? e det bra där?

LANDING

Ny medlem
duved? e det bra där?
tjaba ja ska tydligen till nått plejz som heter duved över 1 vecka på sportlovet.
jag undrar nu om det finns bra med hopp o sånt där :)
hare bäst ni alla // crippa

duved? e det bra där?
vet inte hur de e just i Duved men hela skiten e ju ihopbyggd däruppe (duved, tegefjäll, björnen, åre...) åsså går de bussar rätt ofta.
så du ska nog inte behöva bli utan hopp :)

duved? e det bra där?
Ja Duved är fint, Var där i slutet av februari månad förra året en sväng... Dom har en Mysig park.. finns de tämligen sköna off-pist repor här och var.. De har jag fått erfara den hårda vägen! :P Men de är ju ganska litet så man kan kaske tröttna efter ett par dagar, Men då finns ju alltid åre 10 min länge bort!

duved? e det bra där?
Det är inte som Mattie säger att duved och tegefjäll är ihopbyggt med resten av Åreområdet, men det går bussar mellan orterna, vilket är tur om man inte åker bil...

De brukar ha fin park, men det är bättre att åka till Åre...

duved? e det bra där?
tänkte påpeka samma sak som Carled, dom har en liten smal "ränna" till park under "huvudliften (sitt lift) som funkar men förslagsvis en tidig skidbuss in till Åre.

duved? e det bra där?
Ajjamensan crippa i Duved är det skitbra!
Underbara carving-backar som oftast är i mycket bättre skick än backarna inne i Åre. En annan bra grej med Duved är den extremt effektiva 6-stolsliften som tar dig upp till tippen på nolltid! hmm, annars är väll parken inte så mycket att skryta med, så om du vill köra stora hopp så är det bräcke inne i åre som gäller :P

//simen

duved? e det bra där?
Duved är riktigt skönt, långa fina sköna backar och inte lika tokmycket folk (oftast) som i åre. Det finns en liten park, men om du vill jibba så är nog åre det bästa valet.
Finns som sagt mycket småmysiga offpistrepor, bara att leta så hittar du nog nåt fint! ;)

Ha en trevlig vecka!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp