Duved eller Björnen?

Per7

Medlem
Duved eller Björnen?
Hej

Sitter och planerar en ev Februariresa till Åre.

Vi kommer att ta med oss en Engelsk familj som mest består av nybörjare, så vi funderar på Duved eller Björnen (Dessutom kan jag inte hitta ett stort nogt hus i byn). Vi andra kan alltid ta bussen.

Frågor:

Hur är det med restauranger och barer i Duved o Björnen? Vi kan väl alltid ta en taxi till Åre, men det vore kul om det fanns nåt inom gångavstånd.

Jag har en känsla av att i Duved så blir det lite lättare för nybörjare och avancerade att träffas för lunch och fika, medans i Åre är det långt mellan de avancerade backarna och Björnen, stämmer det?

Per

Duved eller Björnen?
Har inte bott i Björnen men i Duved finns dels restaurangen i hotell Renen, och sen Pigo och Jemten. Nu kanske det finns någon till men Pigo är riktigt bra i mitt tycke. Du bör dock kolla lite öppettider i Duved då jag vet att det kan vara väldigt lugnt i alla fall i början av februari, vilket gör att en del har kanske har begränsade öppettider m.m. Annat lär det vara om ni åker sportlovsveckorna.

Rent åkmässigt föredrar jag tveklöst Duved, liftsystemet sitter dessutom ihop med Tegefjäll där bra off-pist och skogsåkning finns. Du har allt från barnbackar till Paradisbacken som är en av de bästa du kan hitta om du vill ha yta och hög hastighet.

Vad gäller Björnen får någon annan bedöma ! :)

Tillbaka
Topp