Dykning i Thailand!

Dykning i Thailand!
Har bara bra erfarenheter från det. Tog dykcert där i vintras på Koh Chang, firman hette något med scandinavian så man fick teorin på svenska. Det tog antingen 3 eller 4 dagar. Jag gjorde det på 3 väldigt intensiva dagar, en dag i polen och två dagar ute till havs. Kostade runt 2000 har jag för mig.

Dykning i Thailand!
Är det dykcert du ska ta eller du har redan?
Ska du ta certifikat så föreslår jag antingen, Andy föreslår här ovan, Koh Chang eller om du är i västra delarna, Phi Phi Island. I nästan hela Thailand får du räkna med någonstans runt 2000 för mellan 3-5 fullspäckade dagar med allt från dyka i pool, open water och käka grymt härliga måltider ombord på båten innan kvällsdykning mm.

Dykning i Thailand!
Man tar sej ganska lätt runt med en båt. Jag har en vän med en sådan i just dessa farvatten.

www.sailjaya.com

Om någon är intresserad så skulle jag i teorin kunna berätta mer.

Dykning i Thailand!
Ola:

Det enda vi vet är att vi kommer landa i phuket. Resten blir improviserat.

Vilka är de bästa ställen i Thailand att dyka på? Eftersom vi bara är där 2 veckor så vill vi ju helst slippa att flänga runt FÖR mycket...

Jeffa

Dykning i Thailand!
Hm, landar du i Phuket hade jag tagit nån dag i Phuket (föreslår Kata, finns surf), dragit mig ut till Phi Phi där det finns otroligt mycket dykning både arrangerade turer och lättillgänglig dyk dit du tar dig på egen hand. Avslutat hade jag gjort i Ao Nang, Krabi där det både finns klättring och fina dykspots som du enkelt kan boka in dig på i någon av turistbyråerna som erbjuder utflykter. Även skärgården utanför Ao Nang är riktigt fin!

Du tar dig lättast mellan ställena med båt som tar ungefär 3-4 timmar. Glöm inte vatten och solskydd :)

Dykning i Thailand!
Jag är inte helt säker på priser men den extrema lågsäsongen i praktiskt taget hela Thailand gällande mat, boende, utflykter mm. som började i maj gör att du kan vänta dig riktigt låga priser.

Paketen brukar kosta mellan 2000-5000 BHT (400-1000 SEK) kronor lite beroende på om du har egen utrustning, antal dyk, svensktalande guide, antal personer i utflykten, vad för båt, datum, tid med mer.

Paketen brukar tex innehålla: transport från hotell till båten, mat (FIN MAT), fri dricka (VATTEN), instruktioner & tips.

För dykning på PP-Island, titta in på http://www.moskitodiving.com/swedish/dtripswede.htm.
PP kryllar av dykskolor och resebyråer som fixar dykutflykter så jag är helt övertygad om att du kommer att hitta rätt.

Kör hårt!

Tillbaka
Topp