Dynafit Radical ST problem

Hej, jag har för andra gången på väldigt lite åkning fått problem med mina Dynafit Radical ST.
Efter första helgen jag kört dem upptäcker jag att slideplattan som glider i sidled på bakdelen har lossnat, skickar in dem på rep till ÅF som inte kan fixa, som skickar vidare till dynafit som byter ut hela bakdelen för att en ynka liten fjäder inte är på plats. Efter en del strul (får en ersättningsbindning med snedmonterad broms som inte går att montera) och 3 månader får jag en ny bakdel. Har den här säsongen hunnit med 4 skiddagar och tro fan att samma sak har hänt igen. Antingen har fjädern pajjat eller bara hamnat utanför sin plats för slideplattan fjädrar inte tillbaka till normalläge när man rör på den.

Någon som varit med om detta? Vanligt fel? Ska jag skita i att skicka in den igen, hur viktig är den delen egentligen för att bindningen ska lösa ut?

Då hoppas jag att du har rätt och att inga problem med släpp uppstår. Känns onödigt och surt att behöva skicka in dem igen och byta ut hela bakdelen för en minimal fjäders skull.

Vattendroppe sa:
jockesoder sa:
Någon som varit med om detta? Vanligt fel? Ska jag skita i att skicka in den igen, hur viktig är den delen egentligen för att bindningen ska lösa ut?
Spelar en försumbar roll, det är jag helt övertygad om.
Fast om den trasiga fjädern gör att plattan inte återgår till neutralposition kan det bli problem. Jag kan tänka mig både att plattan är skör om den sitter i utfällt läge dels att om den redan är i fullt sidoläge innan bindningen ska lösa så finns det inget rörelseutrymme kvar åt samma håll när bindningen ska lösa ut.

Ganska vanligt problem ja, har aldrig upplevt eller sett tecken från någon annan på att det skulle spela så värst stor roll för bindningens funktion. Vanligaste lösningen är att bomba plattan full med epoxy för att slippa att den glider runt och sen bara köra och var glad.

Addnature kontaktar dynafit igen så jag får höra vad dom säger om det hela, Tänker att det bör ju funka fint utan då du inte har nått sånt på t.ex. speed radical.

Senast ändrad:
jockesoder sa:
Addnature kontaktar dynafit igen så jag får höra vad dom säger om det hela, Tänker att det bör ju funka fint utan då du inte har nått sånt på t.ex. speed radical.
Nu finns ju ingen broms på speed radical vilket gör att man inte ens kan få problemet ;-)

Men som sagt, på tidigare modeller av ST och FT fanns ej denna glidplatta och uppenbarligen funkade det ju även då. Så i med lite epoxi och kör om du har bråttom.

Dock bör ju självklart Addnature lösa ditt problem i det långa loppet.

Tillbaka
Topp