Dynastar - bilder på 07/08 modeller?

Hofman

Ny medlem
Någon som vet hur nästa års Dynastar jibbing skidor ser ut och har en adress eller bild dom kan visa?

1830.jpg

Finns även retro modellen av skidorna ;) Med Vibrationsdämpare..

//H

Lima-ko sa:
alwaysCrash sa:
Jag antecknar, det kommer jag absolut väga in när jag prövar skidorna, att det är sanslöst fula, orka, not,

Är det verkligen bara jag som inte bryr mig ett skit om hur skidorna ser ut? Vad hände med åkegenskaper, isgrepp, lekfullhet, vridstyvhet, är det sekundära grejer eller?
Tyvär så väljer nog fler och flera skidåkare skidor efter utséende än efter åkegenskaper.

eller detta kanske bara är inom jibbingen där dom flesta skidorna fungerar lika dant men bara ser olika ut.

Kanske är faktumet att det bara är en handfull av Er som verkligen känner skillnad på olika skidor!? Jag menar, när man hasar runt i parken med mittmontering och slöa kanter kommer ju vilken skida som helst kännas bra (läs, lika bra/dålig som vilken annan skida som helst).

Så sant så sant Lima-ko. Mycket bra skrivet och jag tror det stämmer oxå..

//H

Lima-ko sa:
alwaysCrash sa:
Jag antecknar, det kommer jag absolut väga in när jag prövar skidorna, att det är sanslöst fula, orka, not,

Är det verkligen bara jag som inte bryr mig ett skit om hur skidorna ser ut? Vad hände med åkegenskaper, isgrepp, lekfullhet, vridstyvhet, är det sekundära grejer eller?
jag kör me K2 public enemy 07, tycker inte att den är ett dugg snygg, faktiskt ganska ful,, men tycker den är sjukt skön och skidan passar ba till min åkstil och de jag gör..

shup up and relax..

(hasse banna mig inte för att jag skrev "shut up" de va han som va kaxig, jag svarade bara)

Hampus

alwaysCrash: Ser inte att han skrev nåt sånt till dig så varför skall du skriva det till han för då? Sen så håller jag faktiskt med Lima-ko att det verkar som ni "jibbers" köper en skida för den är populär/snygg istället för hur bra den är. Sen så stämmer det oxå att ni förmodligen inte känner skillnad på skidor.

//H

Lima-ko sa:
Kanske är faktumet att det bara är en handfull av Er som verkligen känner skillnad på olika skidor!? Jag menar, när man hasar runt i parken med mittmontering och slöa kanter kommer ju vilken skida som helst kännas bra (läs, lika bra/dålig som vilken annan skida som helst).
Men eftersom det är så vi vill ha det så finns det ju inget att klaga på.

Hasse sa:
alwaysCrash: Ser inte att han skrev nåt sånt till dig så varför skall du skriva det till han för då? Sen så håller jag faktiskt med Lima-ko att det verkar som ni "jibbers" köper en skida för den är populär/snygg istället för hur bra den är. Sen så stämmer det oxå att ni förmodligen inte känner skillnad på skidor.

//H
tycker att de både är spydigt och kaxigt att skriva , jag antecknar, och sedan anta att jag har köpt mina skidor för att de är snygga och inte för att de är bra skidor..

fifan för endel gubbar altså.. (menar inte dig)

Jag jibbar o det ja kollar på är om den har starka stålkanter oftast för att ja älskar att raila de andra är så klart om den är lätt hanterad i luften. Skidans utseende har inte någon speciell roll. Ja har en kompis som har ett par skidor me snyggt motiv men i egenskaper suger den häst. Själv har ja ett par Salomon flyers o ja tkr dom e riktigt fula faktiskt men ja tycker dom e sköna att åka med osv. Bara för att always sa att dom var fula så var ni på han direkt. Han sa de han tyckte utav en bild för en bild kan inte säga skid egenskaperna.

Senast ändrad:
alwaysCrash sa:
jag kör me K2 public enemy 07, tycker inte att den är ett dugg snygg, faktiskt ganska ful,, men tycker den är sjukt skön och skidan passar ba till min åkstil och de jag gör..

shup up and relax..

(hasse banna mig inte för att jag skrev "shut up" de va han som va kaxig, jag svarade bara)

Hampus
Hade Hofman velat ha din åsikt om designen på nästa års TM tror jag han skulle frågat det i inlägget, men det gjorde han inte.

Vill jag ha ett utlåtande/recension av en skida vänder jag mig till en expert. Annars skulle det vara lite som att gå till en duktig biologiintresserad högstadieelv och be denne operera bort min blindtarm, det blir mycket gissande och många fel.

Ett utlåtande som säger att en skida är sjukt skön säger mig inte speciellt mycket, min säng är också sjukt skön, att sova i.

Håll käften och lugna ner mig!? Jag är lugn men varför i all världen ska jag hålla käften?
alwaysCrash sa:
tycker att de både är spydigt och kaxigt att skriva , jag antecknar, och sedan anta att jag har köpt mina skidor för att de är snygga och inte för att de är bra skidor..

fifan för endel gubbar altså.. (menar inte dig)
Jag förde bara fram att jag inte bryr mig om hur du tycker att skidorna ser ut.
Jag har dessutom inte antagit någonting, jag skrev två öppna frågar som man kan svara ja eller nej på, eller inte svara på alls.

Senast ändrad:
Någon som vet var man kan få tag på retro-modellen med vibrationsdämpare? (och givetvis det är bara för att ha snygga skidor....)

kan man sedan komplettera med stavar med inbyggd termometer så är lyckan gjord ;-)

fransosen sa:
Någon som vet var man kan få tag på retro-modellen med vibrationsdämpare? (och givetvis det är bara för att ha snygga skidor....)

kan man sedan komplettera med stavar med inbyggd termometer så är lyckan gjord ;-)
Glöm inte inbyggd radio i bröstet på jackan!

haha skulle jag bry mig om hur dom ser ut skulle jag fan inte köra på tm 06/07 haha köpte dom enbart för att det är skönt flex i dom och att det är förstärkta kanter!

Jag skulle snarare säga att dom är riktit najs dom där skidorna.. Utseende mässigt altså ;)
Kan ju inte svara för åkegenskaper då jag aldrig åkt på ett par Dynastar i hela mitt liv.

snygg grafik är bara en bonus om man lyckas hitta en fin skida att åka på...
jag tror ändå att alla påverkas mer eller mindra av skidans utseende, det tycker jag skid tillverkarna bevisar genom att göra snyggare och snyggare grafiker hade det varit något som inte lönat sig så hade väl skidorna sett lika dana ut hela tiden...

carlstrand sa:
snygg grafik är bara en bonus om man lyckas hitta en fin skida att åka på...
jag tror ändå att alla påverkas mer eller mindra av skidans utseende, det tycker jag skid tillverkarna bevisar genom att göra snyggare och snyggare grafiker hade det varit något som inte lönat sig så hade väl skidorna sett lika dana ut hela tiden...
Helt rätt.

Låter verkligen som ett dagis detta^^

Killen frågade om bilder på skidorna och ni börjar snacka om hur "jibbers" väljer skidor. Skärpning

haha det är helt sjukt vad alla "friåkare" verkar hacka på alla jibbers. Jag fattar inte vad folk har emot att man vill att en skida ska vara snygg. Det är ju samma sak med en skida som allt annat man köper som kommer att synas av andra människor.

Det känns som om friåkarna måste hävda sig så jävla mycket, dom verkar lite avundsjuka på att dom inte kan bemästra parken och inte får lika mycket uppmärksamhet av andra som jibbers får, men vad vet jag =)

Sen så är ju friåkarna löjligt mycket materialare, en onödig men jävligt rolig del av sporten.
peace

Noamaan sa:
haha det är helt sjukt vad alla "friåkare" verkar hacka på alla jibbers. Jag fattar inte vad folk har emot att man vill att en skida ska vara snygg. Det är ju samma sak med en skida som allt annat man köper som kommer att synas av andra människor.

Det känns som om friåkarna måste hävda sig så jävla mycket, dom verkar lite avundsjuka på att dom inte kan bemästra parken och inte får lika mycket uppmärksamhet av andra som jibbers får, men vad vet jag =)

Sen så är ju friåkarna löjligt mycket materialare, en onödig men jävligt rolig del av sporten.
peace
Jag har inget emot att man vill att ett par skidor ska vara snygga, det blir ändå bara ens eget problem i slutändan om det visar sig att man inte kan bemästra de.
Men varför fråga vad alla andra tycker, det är väl man själv som ska tycka att de är snygga? Annars är det som att gå ut på stan och fråga vilka tavlor gemenne man tycker att man ska ha på väggen hemma. Det vill jag gärna bestämma själv eftersom det är jag som kommer titta på de mest av alla.

Jag kommer heller aldrig försöka övertala någon att denne måste tycka att x skidor är bra/dåliga. Men när någon slänger ur sig något i stil med, "de här skidorna är de sämsta som finns, köp absolut inte de" kan jag inte låta bli att bli upprörd

Jfr. t.ex. en golfare med hcp 39 (nybörjare) som rycker tag i Tiger Woods customgjorda klubbor och börjar svinga på rangen. Denne får inte iväg ett rakt slag längre än 100 meter oavsett vilken klubba han nyttjar och utbrister då: "vilka värdelösa klubbor, de här är de sämsta klubborna som finns i hela världen."
Tror Ni det är nybörjaren som inte är tillräckligt duktig för att kunna slå med Tigerns klubbor eller tror Ni verkligen att hans klubbor är de sämsta i hela världen?

Senast ändrad:
Precis Hofman, tänk detsamma i skidåkning.
Funkar inte ett par skidor att dra en 720 med, åka puckel med eller en sväng på rent skär i en brant smal backe är det förmodligen inte skidorna det är fel på, utan det är en själv som saknar kunkskapen för att kunna utföra detta med skidorna x.

Det är därför jag tjatar så mycket om att man ska pröva skidorna själv, speciellt om man inte är expert. Är man expert tror jag att man kan lära sig att åka bra på de flesta skidor, lika som Tigern kan slå bra med de flesta klubbor, men han slår självklart bäst med sina egna.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp