dynastar eller völkl

toste86

Ny medlem
dynastar eller völkl
Hej jag ska köpa ny skidor och nu står det mellan Dynastar nothing but Serial Trouble eller völkl ledge.
Frågan är då vilken skida som är bäst!!
jag vill att skidan ska vara bra i pistade backar, e den inte bra där finns det ingen mening till köp.
Jag vill gärna höra kommentarer från ni som har åkt nån av dessa..
Jag är 176 lång och väger 70 kilo, är bra skidåkare med en aggresiv körstil.

åker pist/park

dynastar eller völkl
Dynastar skulle jag säja. Har kört förra årets nbt och dom gick mkt bra i pist tyckte jag allafall. Hade monterat 1.5 cm från mitten. Väger lika mkt som dej! bra skida till lågt pris.

dynastar eller völkl
varför inte köpa ett par slalom skidor om det inte är ngn mening med twintips som inte är bra i pisten ? Känns lite som ett konstigt inlägg ..

dynastar eller völkl
varför; han vill åka pist/park.

jag har hört att nothing but.. ska vara dynastars billigaste tt-skida; ledge är även völkls billigaste tt.

jag skulle vilja göra en helomvändning: Köp K2 PE istället.

bättre skida i pisten. lite tyngre dock.

dynastar eller völkl
har ett par ledge, dom går bra i pist och park
mina har nöts litegrann på ovansidan, men det påverkar ju inte åkningen. snygga är dom också. bra köp

dynastar eller völkl
jag tackar för alla svar!!

Jag struntade att köpa nån av dessa skidor och gick på dynastar trouble maker istället!!
Efter att läst på en massa forum och artiklar om dessa, så verkar de vara precis vad jag letade efter. Dessutom till ett grymt bra pris.
Från sport-conrad för 3200kr inklusive bindning och frakt. sweet!!!!

kommenatar till dudemeister:
Självklart måste jag ha twintip hur skulle jag annars köra Switch, 540, switch 360!!

Jag ska komma tillbaka och skriva om de skidor jag köpt när jag test kört dem i alperna i påsk.

ciao!!

Tillbaka
Topp